وزیر خارجه ترکیه از پیشنهاد ایران در خصوص میانجی‌گری میان آنکارا و بغداد برای حل موضوع پایگاه بعشیقه عراق استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی، چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، گفت: از نقش مثبت ایران درباره موضوع پایگاه بعشیقه استقبال خواهیم کرد.

وی که در قطر بسر می برد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: موضوع حضور نیروهای نظامی ترکیه در پایگاه بعشیقه در عراق موجب بروز «تنش‌های غیرضروری» شد. 

وزیر خارجه ترکیه درباره اظهارات محمود جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، که از آمادگی تهران برای میانجی‌گری میان آنکارا و بغداد خبر داده است، گفت: ما از نقش سازنده همه درباره پایگاه بعشیقه استقبال می کنیم. 

چاووش‌اوغلو گفت: عراق همسایه و برادر ما است. مردم عراق برادران ما هستند. حکومت عراق به خوبی از اهمیتی که ما برای تمامیت ارضی و استقلال این کشور قائلیم ، مطلع است. ما بیش از همه از این موضوع حمایت می کنیم. تنش بر سر پایگاه بعشیقه لزومی نداشت. ما به تلاش های دیپلماتیک برای حل این مسئله ادامه می دهیم. هفته گذشته معاون وزیر امور خارجه ترکیه به بغداد سفر کرد و اکنون نیز ما منتظر سفر هیئت عراقی به ترکیه هستیم. 

وی افزود: اگر ایران نیز مشارکت مثبتی در حل این مسئله داشته باشد، ما خشنود خواهیم شد زیرا ایران نیز مانند عراق و سوریه همسایه ما است. 

وزیر خارجه ترکیه در ادامه اضافه کرد: ترکیه مایل است با همه همسایگانش بهترین روابط را داشته باشد. هدف از حضور نیروهای ما در بعشیقه آموزش نیروهای عراقی برای «مبارزه با (گروه تروریستی) داعش» است. 

چاووش‌اوغلو گفت: اکنون گام های مثبتی بر می داریم و از ایران نیز به خاطر این موضعش تشکر می کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار