دو خبر از توليدات اوج كودك و نوجوان/ روايت حسين ياری از مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا»

فیلم بلند «قدمگاه خورشید» دومین فیلم بلند موشن‌کمیک جهان محسوب می‌شود که به مدت 52 دقیقه، در مرکز اوج کودک و نوجوان آفریده شده است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مرکز اوج اودک و نوجوان؛ میثم حسینی، کارگردان و تهیه‌کننده گفت: فیلم بلند «قدمگاه خورشید» با صدای حسین یاری روایت شده و تصاویر و داستان آن نیز  از کتاب کمیک‌استریپ «داستان عاشورا» نوشته حجه‌الاسلام محمدسعید بهمن‌پور و تصویرگری شده توسط استاد پرویز اقبالی برگرفته شده است.

وی افزود: داستان عاشورا اقتباسی خواندنی از مقتل معبر «لهوف» نوشته سید بن طاووس است که از این جهت، یک داستان تاریخی مستند و دقیق محسوب می‌شود. با توجه اعتبار داستان و تکنیک هنری فیلم قدمگاه خورشید،  این اثر را در جشنواره‌های دوسالانه انیمیشن تهران و مردمی عمار شرکت خواهیم داد.

حسینی اشاره کرد: این اثر در دسته تخصصی خود یعنی فیلم بلند با تکنیک موشن کمیک، دومین اثر تولید شده در جهان است  و تنها نمونه فیلم بلند با این تکنیک قبلا در سال 2010 تحت عنوان «گاد کیلر» در ایالات متحده آمریکا توسط مت پیزولو کارگردان ایتالیایی ساخته شده است.

گفتنی است فیلم بلند قدمگاه خورشید با مدت زمان 52 دقیقه، به کارگردانی میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری در مرکز اوج کودک و نوجوان به تولید رسیده است.  پیش از این، یک سریال 5 قسمتی از همین اثر، به تولید رسیده بود که برای نخستین بار در دهه اول محرم امسال، از شبکه امید پخش شد.

قصه‌های لبنانی با طعم مقاومت برای کودکان ایرانی

نخستین تجربه‌های مقاومت اسلامی لبنان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، در قالب سه عنوان کتاب مهمان خانه‌های ایرانیان شد.

مهدی مقامی، مدیر انتشارات اوج کودک و نوجوان خبر داد: کتابهای «برای چه فداکاری کرد»، «سوسو و کلاغ سیاه» و «نگهبان کوه» انتشارات رسالات حزب‌الله لبنان، با ترجمه یوسف سرشار به مخاطبان ایرانی عرضه می‌شوند.
 
وی افزود: «برای چه فداکاری کرد» نوشته امل ناصر و «نگهبان کوه» نوشته سوزان فلحه اند و هر دو کتاب را ریما کوسا تصویرگری کرده است. «سوسو و کلاغ سیاه» نیز نوشته جمانه سوید و مصور شده  توسط صباح کلّا  است.
 
مقامی رده سنی مخاطبان این سه  کتاب را پیش دبستانی و سالهای اول، دوم و سوم دبستان عنوان کرد و  اظهار داشت: در انتشارات اوج کودک و نوجوان، تلاش شده این سه کتاب با مضمون مقاومت، با کتاب‌آرایی مناسب و چشم‌نواز به بازار عرضه شوند. لذا استفاده از کاغذ باکیفیت و دستگاههای چاپ دقیق، گرد کردن گوشه‌های کتاب برای حذف لبه‌های تیز کاغذ، افزودن لایه سلفون برای افزایش عمر جلد کتاب و ... از اقداماتی بوده که در چاپ این کتابها صورت گرفته است.
 
علاقمندان می‌توانند برای تهیه کتابهای سوسو و کلاغ سیاه، نگهبان کوه و برای چه فداکاری کرد، به فروشگاه کتاب شادزی، واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، بالاتر از میدان اسدآبادی، شماره 360 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88214440 تماس بگیرند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار