زاهدان؛

برآورد هزینه تخریب علائم ایمنی سیستان وبلوچستان

3 میلیارد و 700 میلیون ریالی تخریب علائم ایمنی در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان برآورد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رئیس اداره ایمنی ترافیک و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هزینه تخریب و سرقت علائم ایمنی در جاده‌های جنوب این استان از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد شده است.

 محمدرضا دشتی‌زاده افزود: یکی از معضلات و مشکلات جنوب استان تخریب و سرقت علائم ایمنی است که در هفت ماه امسال 3 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه تخریب و سرقت علائم در جاده‌های جنوب استان برآورد شده است.

رئیس اداره ایمنی ترافیک و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان، افزود: برای ارتقای سطح ایمنی محورهای جنوب استان و با توجه به پرتصادف بودن این محورها، از ابتدای امسال تاکنون 98 کیلومتر از نقاط پر حادثه جنوب استان با سه خط ممتد زرد خط کشی شده است.

وی ادامه داد: برابر دستورالعمل جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه جاده‌های دوطرفه و سرعت‌گیر باید آکس وسط جاده با رنگ زرد و دو خط کنار با رنگ سفید مشخص شود، این اداره‌کل برای نخستین‌بار در استان به صورت پایلوت محور چابهار – کنارک – بندر پزم به طول 63 کیلومتر را اجرا کرده است.
وی گفت: همچنین نصب و ساماندهی گاردریل در محورهای شریانی جنوب استان به طول 5 کیلومتر برای ارتقاء ایمنی انجام شد که در این مدت اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای ایمن سازی راه‌های جنوب استان هزینه شده است. 

دشتی‌زاده بیان کرد: با توجه به اقدامات این اداره کل در حوزه ایمنی محورها، آمار متوفیان در صحنه تصادف نسبت به هفت ماه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: هزینه ، تخریب ، علائم ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.