شرکت هواپیمایی هاینان چین به علت حذف نام اسرائیل از روی سامانه ناوبری خود عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، بیانیه عذرخواهی مقامات شرکت هواپیمایی هاینان چین پس از آن صادر شد که مسافران پرواز پکن به تل‌آویو مشاهده کردند که در مانیتورهای مربوط به سامانه ناوبری هواپیما، نام(رژیم صهیونیستی ) اسرائیل حذف و به جای آن از عبارت سرزمین‌های فلسطینی استفاده شده است.

مسئولان این شرکت هواپیمایی می گویند علت این ماجرا بروز اشکال فنی بوده است.

شرکت هواپیمایی هاینان چین که فعالیت در اسرائیل را از شش ماه پیش شروع کرده بود به علت جایگزین کردن نام اسرائیل با سرزمین های فلسطینی، تحت فشار بسیار زیاد قرار گرفت.
 
در مانیتورهای داخل هواپیما نام کشورهای سوریه، قبرس و لبنان مشاهده شده بود اما نام اسرائیل به طور کامل حذف شده و به جای آن فقط نام شهرهای تل آویو و اورشلیم(قدس) درج شده بود.

یکی از مقامات این شرکت چینی گفت: این حادثه به علت اشکال فنی رخ داد و وقتی که هواپیما بر فراز اسرائیل پرواز می کرد، نقشه هواپیما به ‌روز و مشکل رفع شد.

سایت میدل ایست مانیتور نیز نوشت: مسافران اسرائیلی که با پرواز خطوط هوایی هاینان چین از پکن عازم تل‌آویو بودند گفتند در نقشه سامانه چند رسانه ‌ای مانیتورهای داخل هواپیما نام سرزمین های فلسطینی مشاهده می شد اما نام اسرائیل در هیچ جای نقشه قابل مشاهده نبود. این مسافران با دوربین‌های خود تصاویری از نقشه‌های داخل سامانه هواپیمای خطوط هوایی هاینان که روز سه شنبه در فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو فرود آمد، گرفتند که در آن نام سوریه، قبرس و لبنان به طور واضح قابل مشاهده است، اما نام اسرائیل مشاهده نمی شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار