شیراز؛

افزایش ظرفیت انتقال گاز با بهره گیری از تجهیزات جدید

ظرفیت انتقال تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد 2 در منطقه پنج عملیات با افزودن یک دستگاه اسکرابر تصفیه گاز افزایش یافت.

افزایش ظرفیت انتقال گاز با بهره گیری از تجهیزات جدیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرپرست منطقه پنج عملیات انتقال گاز گفت: با توجه به اختلاف فشار بالا میان ورودی و خروجی اسکرابرهای موجود در تاسیسات نورآباد ٢ و با هدف افزایش توان تاسیسات انتقال گاز در فصل سرما، یک تجهیز اسکرابر تصفیه گاز به چهار دستگاه موجود این تاسیسات افزوده شد.
 ولی الله افزود: نصب این اسکرابر با تلاش شبانه روزی کارکنان عملیات ساختمانی معاونت عملیات خطوط لوله، کارکنان مرکز بهره برداری خطوط لوله نورآباد و مراکز معین تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد، پشتیبانی، واحد تدارکات کالا و معاونت مهندسی این منطقه با موفقیت انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در این عملیات گفت: تجهیز کارگاه، آماده سازی فونداسیون اسکرابر جدید، جوشکاری، آماده سازی، آزمایش هیدرواستاتیک مسیر خروجی جدید، انتقال به محل و نصب آن در امتداد مسیر خروجی موجود، از جمله اقدامات این عملیات به شمار می رود.
فرخی ادامه داد: نصب اسکرابر جدید در محل، برشکاری مسیر ورودی و جوشکاری و نصب سه راهه شیر، انجام رادیوگرافی برای تمام اتصالات جوشکاری شده و نصب زانو، لوله و شیر خروجی اسکرابر با موفقیت و در زمان تعیین شده به طور کامل انجام شده است.
سرپرست منطقه پنج عملیات انتقال گاز با اشاره به آمادگی تاسیسات نورآباد 2 برای سرویس دهی در فصل زمستان، گفت: ظرفیت اسکرابر نصب شده بیش از ٢٠ میلیون مترمکعب در روز است که این مقدار پاسخگوی افزایش تولید زمستان امسال خواهد بود.
 تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد ٢ در نزدیکی شهرستان نورآباد فارس روی خط دوم سراسری واقع شده است و گاز فراشبند 2 را به پتاوه منتقل می کند.  
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار