استاد علی‌محمد دهقانی آرانی نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت کشور بر اثر ایست قلبی در سن 74 سالگی درگذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد دهقانی آرانی، نويسنده و روزنامه‌نگار، متولد 1319بود. او از خردادماه 1339 تا مهرماه 1373 به مدت 34 سال عضو تحريريه روزنامه كيهان بود و چهار دوره سردبیری را در این روزنامه پشت‌سر گذاشت.

دهقانی پس از بازنشستگی از کیهان در چند روزنامه مشهور و مطرح پايتخت از جمله روزنامه‌هاي نشاط، عصر آزادگان، جام‌جم، صداي عدالت و … با عناوين مدير تحريريه، معاون تحريريه و سردبير فعاليت داشت.

سردبيري يكي از نشريات غرب كشور در همدان به مدت يك سال، همکاری با مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) برای تدوين و تصحيح «صحيفه نور» و مجموعه سه جلدي «كوثر» به مدت دو سال از دیگر فعالیت‌های این روزنامه‌نگار پیش‌کسوت بود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد علی‌محمد دهقانی آرانی را تسلیت گفت.
حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت درگذشت علی‌محمد دهقانی، وی را از پیشکسوتان و تلاشگران دلسوز و فعال عرصه مطبوعات و رسانه کشور توصیف کرد که همواره عمر خود را با عشق و علاقه در راه قلم زنی در نشریات کشور سپری کرد.

محمد دهقانی آرانی در سال‌های اخیر به زادگاهش آران و بیدگل بازگشت و هم‌چنان به فعاليت مطبوعاتي و نوشتن خاطرات خود مشغول بود.
دهقانی آرانی عصر روز گذشته (دوشنبه) در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران به دیدار حق شتافت.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.