بر اثر کاهش بارندگی و افزایش گرمای هوا میزان آب دهی ۵۰۰ رشته از ۶۰۰رشته قنات های گناباد دارای کاهش ۸۰ درصدی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیرجهاد کشاورزی گناباد در جلسه شورای زکات گناباد با بیان این مطلب گفت: سطح زیرکشت به میزان آب بستگی دارد و به دلیل اینکه از لحاظ کمی و کیفی شاهد کاهش منابع آبی در گناباد می باشیم سطح زیر کشت مزارع کشاورزی در شهرستان از ۸ هزار هکتار به ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار کاهش یافته و براساس پیش بینی های انجام شده این سطح زیر کشت در سال آینده دارای کاهش ۲۰ درصدی می باشد.

علیرضا حسین زاده با بیان اینکه تولید زعفران در گناباد از لحاظ درآمدی و اشتغال زایی وضعیت خوبی دارد، اظهار کرد: برای برداشت محصول زعفران امسال ۳۰۰ هزار نفر ساعت اشتغال زایی می شود که این میزان شامل ۴۳ هزار نفر اشتغال ثابت می شود.

حسین زاده به کاهش میزان برداشت زعفران در سال جاری اشاره و اذعان کرد: براثر خشکسالی متوالی، کاهش بارندگی و افزایش گرمای هوا میزان آب دهی ۵۰۰ رشته از ۶۰۰رشته قنات دارای کاهش ۸۰ درصدی می باشد و حتی برخی از قنات ها به کلی خشک شده است.

او افزود: لذا برای جمع آوری زکات، اشتغال روستایی و پایداری مردم در روستاها باید صندوق های خیریه برای کمک به کشاورزان در روستاها ایجاد تا مشکلات این عزیزان برطرف شود.

گفتنی است در سال زراعی پارسال ۲۴۰۰ تن گندم، ۶ هزار تن جو، ۳ هزار تن پسته و ۱۰/۵ تن زعفران تولید شده است.

انتهای پیام .. ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار