معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت چاره اندیشی و ارائه راهکار برای افزایش و توسعه صادرات آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛نادر صفرزاده در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور دبیر و اعضای این کارگروه در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری برگزار شد، بر لزوم چاره اندیشی و ارائه راهکار برای افزایش و توسعه صادرات استان تاکید کرد.

وی اظهار نمود: یکی از اصلی ترین ماموریتهای اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان این است که این اعضا راهکارها و پیشنهادات کارشناسی خود را بصورت مکتوب در جهت ارتقا و افزایش صادرات محصولات تولیدی استان در بخش های مختلف ارائه نمایند تا بتوانیم با تکیه بر آراء و پیشنهادات مطروحه، موانع و مشکلات پیش روی صادرات را رفع کنیم.

صفرزاده همچنین بر لزوم شناسایی و بررسی نوع تقاضاها در بازارهای هدف و اینکه بازارهای خارجی چه محصولی را می پسندند نیز تاکید کرد.

معاون استاندار و رئیس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با تاکید بر ضرورت افزایش سهم کشور در تجارت جهانی گفت: افزایش تولیدات و محصولات دانش بنیان و تکیه بر تکنولوژی و دانش فنی در بخش تولید نیز می تواند در افزایش صادرات و ارتقای سهم کشور در تجارت جهانی بسیار موثر واقع شود.

صفرزاده اضافه کرد: در استان آذربایجان غربی نیز یکی از سیاست های اصلی دولت و استاندار محترم حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان و گسترش فعالیتهای فناوران است چرا که معتقدیم با حمایت از فعالیت های دانش بنیان می توان برای استان ایجاد ثروت و درآمد نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان ضرورت معرفی محصولات و ظرفیت های صادراتی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از ظرفیت سفرا و وزارت امور خارجه می توان در جهت تبیین و معرفی ظرفیت های صادراتی استان در کشورهای خارجی بویژه کشورهای همجوار با استان استفاده نمود که در همین راستا از دفتر نمایندگی وزارت خارجه در ارومیه درخواست داریم در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

مسائل و مشکلات گمرک بازرگان از دیگر مواردی بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به آن اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که در ماکو برگزار خواهیم کرد مسائل و مشکلات گمرک بازرگان بررسی و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات آن نیز اتخاذ خواهد شد.

در این جلسه پرویز تقوی ناظر گمرکات استان در رابطه با میزان صادرات و واردات انجام گرفته به لحاظ وزنی و ارزشی از گمرکات استان، جلیلی معاون جهاد کشاورزی استان در رابطه با برنامه های این اداره کل برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی و نحوه ارائه تسهیلات برای حمایت از این محصولات از محل صندوق توسعه ملی، علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص اهم فعالیتهای عمرانی در پایانه های مرزی استان، انصاریان مدیر گمرک بازرگان در رابطه با مسائل و مشکلات این گمرک و فاتحی مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی ارومیه در خصوص برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه در سه ماهه نخست سال آتی گزارشات و برنامه های خود را ارائه نمودند.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.