سپاه عاشورا و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری آبفای آذربایجان شرقی و سپاه عاشورا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این تفاهم نامه با هدف اصلاح الگوی مصرف و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، در جهت تحقق راهبردها و سیاست های دولت خدمتگزار، مصرف بهینه آب در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تنظیم و امضا شد.

فرمانده سپاه عاشورا پس از امضای این تفاهم نامه، همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان و سپاه عاشورا را مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت های سپاه و بسیج بتوان قدم هایی خوبی را در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب برداریم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان گفت: با توجه به بحران کم آبی که هم اکنون کشور ما با آن روبرو است، ضرورت دارد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اصلاح الگوی مصرف آب را شروع کنیم و در این میان می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های سپاه و بسیج در خصوص فرهنگ سازی مصرف صحیح آب استفاده کرد.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف آب که در کتب آسمانی و دینی نیز به آن اشاره و سفارش شده است، علاوه بر اینکه وظیفه سازمانی ما می باشد، وظیفه شرعی و دینی ما نیز محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، گفت: با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمه خشک واقع شده و میزان متوسط بارندگی در آن حدود یک سوم متوسط جهانی است، لذا ضرورت مدیریت مصرف آب به عنوان یکی از اجزای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و برنامه ریزی در جهت آن واقعیتی اجتناب ناپذیر است.

ایمانلو ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به نقش ارزشمند سپاه و بسیج به عنوان الگو در جامعه، اصلاح الگوی مصرف در این نهادها، بر ایجاد انگیزه در سایر مشترکین اثرگذار خواهد بود.

وی، به اهداف تفاهم نامه همکاری اشاره کرد و افزود: آموزش و آگاهی بخشی گسترده و فراگیر در بین کارکنان و خانواده سپاه و بسیج به منظور فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف آب، مشارکت در برگزاری اردوهای فرهنگی و آموزشی با هدف اصلاح الگوی مصرف، استفاده از پتانسیل و ظرفیت سپاه عاشورا و بسیج در جهت اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی آن، از جمله اهداف تفاهمنامه است.

ترویج استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب در مراکز نظامی و غیرنظامی تابعه سپاه و بسیج و بهینه سازی تاسیسات و تجهیزات داخلی آب و فاضلاب و ایجاد زمینه های لازم در تفکیک و مجزاسازی انشعابات واحدهای مسکونی و غیرمسکونی در اماکن جدیدالاحداث و ابنیه موجود از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.