600 هزار ایرانی امسال به صورت حضوری به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی سراسر کشور مراجعه و از خدمات آن بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مجید رضازاده معاون پیشگیری و رئیس مرکز توسعه و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در نخستین گردهمایی کارشناسان مسئول مشاوره و امور روانشناختی و معاونین امور پیشگیری مناطق شش گانه بهزیستی کشور در بابلسر گفت:  600 هزار نفر به صورت حضوریشش ماه نخست امسال به مراکز مشاوره سراسر کشور مراجعه و از خدمات آن بهره مند شدند.

وی افزود: 300 هزار تماس از طریق خط کمک راهنما 1480 پاسخگویی شده است.

معاون پیشگیری و رئیس مرکز توسعه و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: این مشاوره‌ها در حوزه‌های ازدواج، طلاق و خانواده ارائه می‌شود و براساس پژوهش‌های به عمل آمده یکی از موثرترین راه‌های کاهش طلاق به شمار می آید.

مجید رضازاده افزود: 1600 مرکز مشاوره هم اکنون در کشور فعال است که بیشترین مراکز در استان تهران و کمترین مراکز در استان قم قرار دارند.

وی گفت: 3 میلیارد تومان اعتبار جهت مشاوره افراد نیازمند در کشور در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه یارانه به زوج‌های جوان جهت برخورداری از مشاوره‌های رایگان سازمان بهزیستی پرداخت می شود افزود: افرادی که از دادگستری و یا شخصا به سازمان بهزیستی معرفی یا مراجعه کنند بر اساس تشخیص کارشناسان از یارانه برگ بهره مند می‌شوند.

معاون پیشگیری و رئیس مرکز توسعه و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طبق قانون ارائه مشاوره های ازدواج بر عهده این سازمان است و سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی در فرایند صدور و راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج با یکدیگر تعامل دارند و مجوز صلاحیت حرفه ای مشاوران از سوی سازمان نظام روانشناسی صادر می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.