نمایشگاه هزار و یک بشقاب زیر لعابی با آثار هنرمندانی چون داوود رشیدی، مرضیه برومند و ... برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه «١٠٠١ بشقاب زیر لعابی» با اثری از زنده‌یاد داوود رشیدی
به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست نمایشگاه هزار و یک بشقاب لعابی صبح امروز باحضور آزاده شولی نمایشگاه گردان این مجموعه و اکرم علایی مددکار اجتماعی مرکز طبی کودکان در گالری شیرین برگزار شد.

در ابتدای این نشست آزاده شولی در خصوص این نمایشگاه عنوان کرد: یکی از گرایش‌های نقاشی کار روی سطوح سرامیک و لعابی است و این رشته برای هنرمندان نیز از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. ما در این مجموعه برای هر هنرمند جعبه‌ای را که شامل بشقابی از جنس سرامیک و به قطر 26 سانتیمتر است، به همراه رنگ‌های لازم و دستورالعمل کامل فرستادیم و به هر یک پانزده روز فرصت دادیم تا کارشان را اجرا کنند.

وی افزود: در این مجموعه هنرمندانی از رشته‌های گوناگون چون نقاشی، مجسمه، عکاسی، سرامیک، کارگردانی، بازیگری و ... شرکت کردند. در این سری 250 هنرمند آثارشان را ارائه دادند و بعد از آن به ترتیب در سه گروه دیگر نمایشگاه‌هایی را برگزار خواهیم کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور گسترده هنرمندان تصریح کرد: من خیلی خوش‌شانس بودم که توانستم هنرمندان خوبی را در این پروژه جمع کنم؛ هنرمندانی چون زنده‌یاد داوود رشیدی، محمد بهشتی، رضا بانگیز، مهدی حسینی، بهرام عظیمی، بهرام زند، عباس عظیمی، هادی هزاوه‌ای، ابراهیم حقیقی، ابراهیم جعفری، مرضیه برومند، محمدعلی نجفی، عبدالله اسکندری، امیرحسین صدیق، سیما تیرانداز، مهدی احمدی، احترام برومند و هزار و یک آرتیست دیگر. علاوه بر این گالری های هما، شیرین، آریا و اعتماد هنرمندان بنامی را به ما معرفی کردند.

شولی با اشاره به تاریخ شکل گیری این رویداد عنوان کرد: ایده این پروژه از پایان تیر ماه 94 شروع شد و از میانه آبان با رسیدن 100 اثر به صورت جدی‌تری ادامه پیدا کرد. 

نمایشگاه‌گردان این مجموعه گفت: عواید حاصل از فروش این آثار صرف مرکز طبی کودکان می‌شود که جنب بیمارستان امام خمینی (ره) واقع شده است. همچنین فروش آثار این مجموعه به شکل حراج برگزار می‌شود و تا پایان نمایشگاه هر اثر به فردی تعلق می‌گیرد که مبلغ بیشتری را هزینه کرده باشد.

در ادامه این نشست اکرم علایی مددکار اجتماعی مرکز طبی کودکان با اشاره به نگاه ویژه‌ای که موجب ارتقای هرچه بیشتر این مرکز شده است، گفت: مرکز طبی کودکان بیمارستان نیست؛ بلکه یک مرکز تخصصی و علمی است که با همت دکتر قریب از سال‌ها پیش ایجاد شده و در حال حاضر بخش‌های ویژه‌ای چون بخش پیوند مغز و استخوان را شامل می‌شود.

وی افزود: به جهت اینکه دولت همواره مشغله‌هایی دارد، نمی‌شود تنها به آن تکیه کرد. به همین جهت تا کنون با نگاهی ویژه‌ که هنرمندان به این مرکز داشتند، پیشرفت عظیمی حاصل شده  و این رویداد نیز یکی از اتفاقات بزرگ در راستای جلب توجه هرچه بیشتر افراد به این مرکز است.

در بخش دیگری از این نشست شولی در خصوص قیمت‌گذاری آثار بیان کرد: تنها ده درصد از افراد آثارشان را قیمت‌گذاری و تا حدود 90 درصد این امر را به ما واگذار کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، تنوع آثار و موضوعاتی است که هر فردی با نگاه خودش آن را پیاده کرده است.

گفتنی است؛ نمایشگاه «هزار و یک بشقاب زیرلعابی» از 14 آبان تا 26 این ماه برقرار و پذیرای هنردوستان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار