قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی معتقد است در صورت عملیاتی نشدن برنامه های سلطانی فر وزیر ورزش باید در آینده نمایندگان مجلس جوابگو باشند.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی خود از عملکرد محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: به اعتقاد من گودرزی فردی نبود که  توانایی لازم وزارت در وزارت ورزش و جوانان را داشته باشد. بضاعت وی به حدی بود که افکار عمومی از دوران وزارت وی انتظار چنین عملکردی را داشته باشند. متاسفانه امر ورزش هیچ گاه برای دولت ها دراولویت نبوده و همین عامل سبب شده تا مدیرانی با سطح نه چندان بالا، مسئولیت ورزش را به عهده بگیرند.

برخی معاونان به گودرزی تحمیل شدند

وی درمورد نقش معاونان و مشاوران محمود گودرزی در پیشبرد برنامه های وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: برخی از مدیران وزارت ورش به گودرزی تحمیل شده بودند. افرادی هم که خودش انتخاب کرد، کارایی چندانی در وزارت ورزش نداشتند. در کل می توانم بگویم معاونان، مشاوران و مدیران وزارت ورزش در دوران وزارت محمود گودرزی جمع ناتوان را تشکیل داده بودند.

سجادی از تحمیل شده ها بود

آشتیانی درباره نقش محوری نصراله سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش در تصمیم گیری های این وزارت خانه، بیان کرد: سجادی حاصل تجربیات سه دهه اخیر خود در ورزش را به وزارت خانه آورده بود و در نهایت این امر به شکل گیری معضلاتی در وزرات ورزش و جوانان منجر شد. البته نمی توان از کنار نقش مدیریت کلان محمود گودرزی در این عرصه بی تفاوت عبور کرد. من اعتقاد دارم سجادی به وزیر سابق ورزش تحمیل شده بود و وی معاون قهرمانی خود را تحمل می کرد.

موفقیت در لندن هم متعلق به عباسی نبود

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری درباره تفاوت عملکرد محمد عباسی و محمود گودرزی در وزرات ورزش، گفت: عباسی کمتر از 2 سال در وزرات ورزش مدیریت کرد. بدون در نظر گرفتن درخشش کاروان ایران در المیپک 2012 لندن، کارنامه وی هم چندان پربار نبود. البته من نمی توانم موفقیت در لندن را هم جزء عملکرد عباسی به حساب آورم. در مجموع تفاوت چندانی بین مدیریت عباسی و گودرزی قائل نیستم.

وزیر ورزش باید ورزشی باشد یک بحث انحرافی است

وی درباره ارزیابی خود نسبت به مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: به نظر من یک مدیر برای ایفای مدیریت کلان در وزارت ورزش، باید ضمن بهره گیری از نگاهی جامع، تجربیات خوب و مثبتی در امر مدیریت داشته باشد. این که وزیر ورزش باید حتما از جنس ورزش باشد، بحثی انحرافی است. برقراری نظم در ساختار ورزش کشور، بهره گیری از نظرات کارشناسان واحترام به نگاه آن ها، ایجاد خلاقیت و نوآوری از مهم ترین ویژگی های یک مدیر است. نظر خاصی نسبت به وزیر کنونی ورزش ندارم اما اگر سلطانی فر چنین فاکتورهایی در مدیریت داشته باشد، می تواند به ورزش کمک کند.

سلطانی فر به دنبال تحول در ورزش است

آشتیانی ادامه داد: سوابق مدیریتی سلطانی فر و برنامه هایی که وی برای وزرات ورزش ارائه کرده است،  نشان می دهد که سلطانی فر به دنبال ایجاد تحول در وزرات ورزش و جوانان است. برنامه های وی را نزد خودم حفظ می کنم تا در آینده بتوانم ارزیابی دقیق تری نسبت به عملیاتی شدن این برنامه ها داشته باشم. باید نگاهی معتدلانه و آگاهانه به امر ورزش وجود داشته باشد. به یقین اگر دیدگاه درستی نسبت به مدیریت ورزش کشور وجود داشت ما در گذشته فردی را به صرف این که استاد ورزش خوبی است، به عنوان وزیر معرفی نمی کردیم. باید با احترام به عرصه مدیریت ورزش کشور نگاه شود.

در صورت ناکامی نماینگان باید پاسخگو باشند


قایم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: آن بخش از نمایندگان مجلس که از الان حامی سلطانی فر هستند، در صورت ناکامی وی در وزارت ورزش بابت رای اعتماد دادن به وی باید به اذهان عمومی جواب دهند. مجموع نمایندگان مجلس باید با انتخابی اصلح در آینده نظارت دقیقی روی عملکرد وزیر داشته باشند و از نظارت منفعت طلبانه و سهم خواهانه خودداری کنند. متاسفانه در سنوات گذشته دیده شده که برخی نمایندگان مجلس در رای اعتماد خود به یک وزیر پیشنهادی به دنبال منافع سهم خواهی بودند. امیدورام در این دوره چنین امری تکرار نشود.

حفظ  آرامش مهمترین موضوع در این دولت است

وی درباره راهکارهایی که باید از سوی وزیر ورزش برای حل مشکلات موجود در این عرصه به کار گرفته شود، گفت: با توجه به این که زمان کوتاهی تا اتمام کار دولت یازدهم باقی مانده است، مسائلی مانند حفظ آرامش عرصه ورزش، اعتماد سازی، توجه به ورزش همگانی، تعیین خط مشی ورزش کشور با بهره گیری از نظرات اختصاصی کارشناسان و تجدید نظر در مدیریت برخی فدراسیون ها و مدیران ستادی وزارت ورزش  باید جزء اولویت های وزیر ورزش باشد. از طرفی سلطانی فر باید افرادی را برای حضور در وزرات خانه انتخاب کند که با سیاست های وی همخوانی داشته باشند.

ورزش در کشور ما رها شده است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در مورد این که با توجه به تزریق بودجه مناسب به بدنه ورش کشور در سال های اخیر، چه تحلیلی از عملکرد وزیران قبلی ورزش و جوانان در امر ورزش همگانی و حرفه ای دارد، تصریح کرد: در بخش ورزش حرفه ای عملکرد قابل قبولی دیده نمی شود اما در ورزش همگانی باید سرمایه گذاری هدفمند توسط دولت انجام بگیرد .
آشتیانی درباره ایرادهای اساسی ورزش ایران گفت: بزرگ ترین مشکل ورزش کشور به مسائل فرهنگی باز می گردد. از طرفی حضور مدیران ناکارآمد در ورزش کشور، نبودن هدف و استراتژی مشخص و این که تاکنون مشخص نشده ورزش وسیله است یا هدف جزء دیگر مشکلات ورزش ایران است. ورزش در کشور ما رها شده است و معلوم نیست اقتصادی است، سیاسی، اجتماعی
یا فرهنگی؟

لابی بازی به فدراسیون ها ضربه می زند

وی درباره لابی بازی در انتخاب اعضای فدراسیون های ورزشی یا اعضای هیئت مدیره باشگاه ها، گفت: در مورد باشگاه ها که این امر به عهده رئیس مجمع است و انتخاب اعضای هیئت مدیره ارتباطی به لابی بازی ندارد اما در فدراسیون ها این امر بارها تکرار شده است. لابی بازی در این مقطع به صلاح فضای انتخاباتی فدراسیون ها نیست چرا که زمینه خوبی برای انتخاب روسای فدراسیون ها و اعضای هیئت رئیسه آن ها فراهم نیست و اگر هم قرار است که در انتخابات لابی بازی صورت بگیرد، باید نظارت دقیقی وجود داشته باشد.

باید ثروتمندان را جذب ورزش کنیم


آشتیانی درمورد تحلیل خود از حضور سیاسیون در ورزش، توضیح داد: ورزش نیازمند این است که از فاکتورهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار باشد. در تمام دنیا از ورزش برای رسیدن به اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی استفاده ابزاری می شود. بنابراین طبق ضوابطی مشخص باید چهره های تاثیرگذار از سایر بخش ها به بدنه ورزش کشور ورود کنند. در این میان برخی با وورد به ورزش تنها به دنبال منافع شخصی هستند و افرادی هم با ذهنی خلاق به پیش برد امور ورزشی کمک کردند. نباید به دنبال کشاندن افراد ثروتمند به سمت ورزش باشیم. بلکه باید فکر اقتصادی را به ورزش بیاوریم. همچنین در بخش سیاست باید فردی در ورزش حضور داشته باشد که بتواند ضمن برقراری ارتباطی موثر، تحلیل درستی نسبت به این امر داشته باشد. ارتباط بین بخش های مختلف نباید تنها مختص ورزش باشد بلکه حتی ما شاهد هستیم که در صنعت هم ارتباط کارسازی بین این این مقوله با سایر بخش ها وجود دارد. در عرصه های مختلف نیاز به تخصص های مشترک وجود دارد.

نباید هر کسی را وارد ورزش کرد

قایم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی درباره دلیل علاقه مندی چهره های مختلف به حضور در عرصه ورزش، گفت: ورزش در دنیا به عنوان یک ویترین محسوب می شود. حتی هنرمندان و سیاسیون هم علاقه به حضور در ورزش دارند اما این امر دلیل نمی شود افرادی که نمی توانند تاثیرگذاری خاصی در ورزش داشته باشند به هر نحوی به این عرصه ورود کنند چراکه این امر منجر به تخریب بدنه ورش کشور می شود.

کی روش در مقابل سیستم مدیریتی از پیش باخته قرار گرفته

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درمورد واکنش های شدید کی روش کارلوس کی روش به منتقدان، توضیح داد: کی روش در مقابل سیستم مدیریتی پیش باخته قرار گرفته و به همین دلیل چنین واکنشی در قبال انتقادات نشان می دهد. البته اعتقاد دارم کی روش از لحاظ فنی مربی ممتازی است که اگر مدیریت درستی روی اعمال  و گفتار وی صورت می گرفت، بهره وری از توانایی های فنی وی افزایش می یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
صحبت از ورزش و جوانان است اما اینجا کسی درباره جوانان حرف نمیزند. پس جوانان کجای کارند؟؟
آخرین اخبار