هشتمین همایش قیر و آسفالت ایران با اولویت ارتقای کیفیت و استفاده بهینه از منابع مالی محدود با حضور مسئولین و کارشناسان این حوزه در مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی در حال برگزاری است.

لزوم سخت گیری بیشتر در تولید قیر و آسفالت به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان علی بهادری نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در همایش قیر و آسفالت ایران گفت: بحث روسازی راه ها از مباحث مهم کشور بوده و با توجه به برآوردها به 8 هزار میلیارد تومان بودجه سالانه نیاز دارد.
 
وی افزود: در حال حاضر مجلس اقدام به تخصیص 2 هزار میلیارد تومان به این بخش کرده که گام بزرگی برای ارتقای این صنعت در کشور محسوب می شود ولی قطعا مبالغ سرمایه گذاری در این بخش نیازمند افزایش بیشتری است.
 
نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم توجه به زهکشی خاک که موجب کاهش عمر روسازی می شود، تصریح کرد: مدیریت روسازی و موضوع پی ام اس که اخیرا افتتاح شد گام مناسبی در حوزه قیر و آسفالت به حساب می آید.
 
وی با بیان تغییرات استراتژی کلان در بودجه ها اشاره کرد: در سال 94 در مجموع مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان قیر یارانه ای (رایگان) در اختیار پروژه های بزرگ عمرانی قرار گرفت که موجب گشایش بزرگی در این حوزه بوده است.
 
وی در پایان به میزان قابل توجه مازاد سیمان در کشور عنوان کرد: توجه به بخش رو سازی بتنی و انتقال سیمان مازاد به این بخش سبب کاهش استفاده از قیر در مصارف داخلی شده و موجبات صادرات قیر را فراهم خواهد کرد.
 
** اخذ گواهینامه ها باید با سخت گیری بیشتری صورت گیرد
 
داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این همایش گفت: هدف این همایش ارتقای کیفیت قیر و آسفالت است و با وجود محدودیت های مختلف در تولید با کیفیت فاصله جدی بین نیازها و داشته ها وجود دارد
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر لزوم ارزیابی پیمانکاران بر اساس استانداردها بیان کرد: تاکنون 400 گواهینامه معتبر از سوی مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی صادر شده است.
 
وی با اشاره به بحث پی ام اس اشاره کرد: با انجام این طرح می توان در مدیریت منابع مالی اقدامات موثری انجام داد.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای میزان آسفالت مورد نیاز کشور را 30 تا 35 میلیون تن دانست و گفت: 900 کارخانه آسفالت سازی با ظرفیت 150 میلیون تن در کشور وجود دارد که 4 برابر نیاز حال حاضر است.
 
کشاورزیان با تاکید بر لزوم دقت بیشتر در ارائه گواهینامه ها بیان کرد: از 62 واحد قیر سازی کشور، تنها 14 واحد مورد تایید است و عرضه محصولات توسط این واحدها و کیفیت محصولات آنها می تواند آثار مخربی داشته باشد.
 
وی نیاز کشور به کارخانجات آسفالت سازی را 200 واحد عنوان کرد و بیان داشت: نباید اجازه دهیم بدون مجوزهای لازم اقدام به تولید آسفالت شود و قطعا این حجم از واحدها نظارت را بسیار دشوار می کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، قیر ، آسفالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار