معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه برای شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت تسهیلات ویژه ای در نظر دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در کنفرانس خبری دومین همایش و فن‌بازار ملی سلامت که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران و به خصوص دولت تدبیر و امید در موضوع اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

وی اظهار داشت: در این دولت تمهیدات متعددی اندیشیده شده تا فناوری را گسترش و در جهت نیازهای کشور رونق دهیم.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش سلامت ما بازار بزرگی داریم که فکر می کنیم حداقل 40 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته باشد. 

وی بیان کرد: یک بخش عظیمی از بازار سلامت الان در اختیار کشور های دیگر است که این فرصت بسیار خوبی برای فناورهای ایرانی است تا در بخش سلامت فعالیت کنند و سهمی از این بازار در اختیار بگیرند.
 
وی اذعان کرد: خوشبختانه با تشکیل و فعال شدن صندوق نوآوری و شکوفایی که براساس آخرین اطلاعات تا الان نزدیک به 800 میلیارد تومان اعتبار به صورت تسهیلات تصویب نموده تا در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد و همچنین با افزایش شرکت های دانش بنیان که تعداد آن به بیش از 2 هزار رسیده است، یکی از فعال ترین بخش شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت است.

ملک زاده گفت: در طی چند سال اخیر حدود 670 شرکت دانش بنیان ایجاد شده و با وجود آنکه اکثر این شرکت ها جوان هستند، گردش مالی 300 میلیاردی دارند.
  
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: ما در وزارت بهداشت دستور العملی را تهیه کردیم و یک مصوبه ای را در شورای عالی فناوری مبنی بر ایجاد تسهیلات ویژه برای فناورهایی که در بخش دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند، در نظر داریم.

وی افزود: برای فن آوران حوزه پزشکی حمایت های متعددی انجام شده که حدود 50 مورد تسهیلات در نظر گرفته شده، برای مثال افرادی که PHD می گیرند می توانند طرح خود را در شرکت های دانش بنیان بگذرانند. 

ملک زاده بیان کرد: تسریع بررسی و تصویب طرح های شرکت های فعال حوزه سلامت در سازمان غذا و دارو و کمک گرفتن در جهت برطرف نمودن نقص های موجود در سیستم این شرکت ها از این اقدامات است.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: حمایت وزارت بهداشت خیلی مهم است زیرا در حوزه سلامت نمی توان کیفیت ایده‌آل را پایین آورد و باید در بالاترین کیفیت باشد که از آنهایک حمایت سیاسی و فنی برای حمایت شرکت های دانش بنیان است.

وی گفت: برای گرفتن مجوز در شرکت های دانش بنیان گاهی جوانان باید پروسه های طولانی را طی کنند و همچنین تصویب یکه شرکت دانش بنیان یک پروسه طولانی است و ما فکر می کنیم همین مقدار که توانستیم حرکت بکنیم و جلو برویم پیشرفت قابل توجهی است.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: این همایش که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود، برای تشویق فناوران و حمایت از فناوران بخش سلامت است و ما امیدواریم این همایش قدم مثبتی در جهت حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار