روزجهانی مبارزه با استکبار/آیا امریکا تغییر کرده است؟/3

کنعانی‌مقدم: برجام نگاه سلطه‌جویانه آمریکا را آشکارتر کرد

یک کارشناس سیاسی گفت: پایه و اساس رژیم آمریکا و به قول حضرت امام خمینی(ره) شیطان بزرگ، استکباری است و با این شرایط بعید است که در رفتار سلطه‌جویانه آنان تغییری ایجاد شود.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه سیاست آمریکا بر اساس خوی استکباری بنا گذاشته شده است، اظهار داشت: از جنگ‌های استقلال‌طلبانه آمریکا در ادوار دور، کاملا رفتار مستکبرانه آنان با مردم بومی آن مناطق مشهود است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: تاریخ آمریکا با تفکر استکباری و امپریالیستی حاکی از آن است که آنان همیشه به دنبال سلطه‌گری و تسلط بر مناطق مختلف جهان بوده‌اند.

وی تصریح کرد: پایه و اساس رژیم آمریکا و به قول حضرت امام خمینی(ره) شیطان بزرگ، استکباری است و با این شرایط بعید است که در رفتار سلطه‌جویانه آنان تغییری ایجاد شود.

کنعانی‌مقدم گفت: با توافق‌نامه برجام برای ملت ما ثابت شد که آمریکا‌یی‌ها با یک دست، درخواست همکاری دارند و با دستی دیگر روی ماشه فشار می‌دهند و با تهدید و تحریم کشورمان به دنبال پیاده کردن تفکر استکباری خود هستند.

این کارشناس سیاسی افزود: بدعهدی‌های آمریکا بعد از انعقاد توافق‌نامه برجام این مسئله را برای ملت ما آشکارتر کرد که نوع نگاه آمریکا با دیگر ملت‌ها، سلطه‌جویانه است و مذاکرات هم راه به جایی نمی‌برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با شرایط فعلی و بدعهدی‌های آمریکا، ملت ما در راهپیمایی 13 آبان امسال، مرگ بر آمریکا را با یک نگرش جدید و با توجه به روابط اخیر بین ایران و آمریکا فریاد می‌زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار