دیده‌بان حقوق بشر: تعرض مقامات نیجریه و تروریست‌های بوکوحرام به آوارگان جنگی

دیده‌بان حقوق بشر از تعرض مقامات نیجریه و شورشیان به دختران اردوگاه‌های این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، گروه‌های حقوق بشر اعلام کردند زنان و دختران در اردوگاه‌های متعدد شهر "مایدوگوری" نیجریه از سوی مقامات مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

بر این اساس، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد با 43 قربانی که مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی شورشیان (بوکوحرام) و مقامات امنیتی قرار گرفته بودند، گفت و گو کرده است. محمدو بوهاری، رییس جمهور نیجریه دستور تحقیقات درباره ادعاهای وجود تجاوز جنسی را صادر کرده است. 

اقدامات تروریست‌های بوکوحرام تاکنون 20 هزار کشته و بیش از 2 میلیون آواره در پی داشته است. بسیاری از مردم مجبور به ترک منازل خود و سرازیر شدن به اردوگاه‌های شهر مایدوگوری، مرکز ایالت بورنو شده‌اند. با این وجود، برخی از این آواره‌ها در اردوگاه‌ها مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند. برخی از این زنان می‌گویند به زور مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و پس از بارداری رها شده‌اند.

موسی سِگان، یکی از مقامات دیده‌بان حقوق بشر در این باره می‌گوید: "بسیار شرم‌آور و ظالمانه است. مردانی که باید از زنان و دختران حفاظت کنند، به آنها حمله و تجاوز می‌کنند." دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: توزیع بی‌قاعده‌ی تدارکات مانند غذا، پوشاک، دارو و دیگر مواد ضروری در داخل اردوگاه آوارگان در مایدوگوری، زنان و دختران – که بیشتر آنها را زنان بیوه و یتیمان بی‌سرپرست تشکیل می‌دهد – را آسیب‌پذیر کرده است. 

پس از انتشار گزارش‌ها درباره تجاوز به زنان در اردوگاه‌های مایدوگوری، محمدو بوهاری از نگرانی و شوکه شدن خود درباره اتفاقات روی داده خبر داد و دستور محافظت از آنها را صادر کرد. او به پلیس و مقامات دولتی دستور داد در این باره تحقیق کنند. 

تنها در اوایل ماه جاری میلادی، صدها پناهجو شامل کودکان به دلیل قحطی و گرسنگی در یکی از این اردوگاه‌ها جان باختند. تروریست‌های بوکوحرام در سال 2009 میلادی به طور رسمی فعالیت‌های نظامی خود را آغاز کردند و قلمروی زیادی را در شمال شرقی نیجریه به تصرف خود درآوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار