نخبگان مهارتی 4 مدال نقره و 3 دیپلم افتخار کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از کسب چهار مدال نقره و سه دیپلم افتخار توسط کاروان نخبگان مهارتی استان در مرحله کشوری هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان محمد جهانتیغی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تیم مهارتی استان در مرحله کشوری هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با کسب 4 مدال نقره در رشته ساخت و تولید تیمی و نقاشی خودرو و 3 دیپلم افتخار در رشته‌های فناوری مد و لباس (خیاطی)، لوله کشی و گرمایشی و تبرید و تهویه شگفتی ساز این دوره از مسابقات شدند.

جهانتیغی تصریح کرد: از سیستان و بلوچستان 9 نفر برگزیده به هفدهمین مسابقات ملی مهارت اعزام شدند وپس از رقابت تنگاتنگ با استانهای سراسر کشور یاسین کرمانی ، مصطفی اکبری  و رضا کیخا در رشته‌ ساخت و تولید تیمی مدال نقره و ابراهیم باران فروز در رشته نقاشی خوردو مدال نقره و 3 دیپلم افتخار توسط راضیه میر ویشکاهی در رشته‌ فناوری مد(خیاطی) ، هادی رضایی در رشته‌ لوله کشی و گرمایشی و محمد رضا صدقیان در رشته‌ تبرید و تهویه را از آن خود کردند .

وی با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌ها به ویژه اداره‌کل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مسابقات ملی مهارت با هدف ترغیب جوانان به کسب مشاغل حرفه‌ای، هر سال با حضور منتخبین زیر 21 سال در رشته‌های مختلف مهارتی برگزار می‌شود لذا ضروری است تا نهادهای دولتی و غیردولتی با حمایت از آنها روحیه کار آفرینی را در استان ترویج دهند زیرا برگزیدگان مسابقات ملی مهارت به مثابه نمادهای کارآفرینی هستند .

جهانتیغی با اشاره به لزوم معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه رویکرد اقتصاد مقاومتی از طریق ایجاد مشاغل خرد و خانگی گفت: برگزاری مسابقات ملی مهارت، فرصتی مغتنمی برای تبادل دانش فنی وکسب تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و متخصص به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور است.

کوروش آذرکیش دبیر اجرایی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت استان نیز بیان کرد: مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت بین 31 استان کشور در مرکز تربیت مربی کرج و مرکز 9 دی و مرکز شماره 1شهید خدایی البرز برگزار شد.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار