برنامه ملی شهاب امسال در 475 مدرسه استان اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان در جمع اصحاب رسانه گفت : امسال 25 هزار دانش آموز پایه چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند .

سالار قاسمی اضافه کرد : از مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش ، شش منطقه اموزش و پرورش ناحیه یک و دو قزوین ، البرز ، بویین زهرا ، تاکستان و ابیک مجری این برنامه است .

وی افزود : شناسایی استعداد های دانش اموزان در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی و هدایت انها در مسیر استعداد را از اهداف اجرای این برنامه بیان کرد .

قاسمی ، شناسایی ، کشف و رشد استعدادها را از وظایف اصلی اموزش و پرورش دانست .

وی گفت : تصمیم گیری خانواده ها برای دانش اموزان  در هدایت و تعیین رشته ی  تحصیلی در مقاطع بالاتر تحصیلی بر اساس استعداد شناسایی شده باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان ،  انتخاب معلمان برتر ، نظارت بر کلاسهای ضمن خدمت معلمان ، برگزاری کارگاههای تخصصی و تبادل تجربه معلمان را برای افزایش کیفیت اجرای این برنامه ضروری ذکر کرد .

قاسمی گفت : طرح ملی شهاب دو سال پیش در استان در53 و پارسال در 163 مدرسه اجرا و از امسال با عنوان برنامه ملی شهاب اجرا می شود .

استان قزوین  116 هزار دانش اموز در مقطع ابتدایی دارد که 56 هزار نفر از انها در دور دوم ابتدایی ( کلاسهای چهارم ، پنجم و ششم ) تحصیل می کنند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار