اصفهان؛

حجت‌الاسلام مدرس‌زاده خطیب شهیرو ادیب فاضل در کاشان آرام گرفت

پیکر حجت‌الاسلام حاج میرزاعبدالله مدرس‌زاده، خطیب توانا، شاعر ارجمند، عارف وارسته، خادم اهل البیت(ع)و روحانی سلیم النفس از جامعه ادبی، مذهبی و فرهنگی کاشان پس از مراسم تشییع باشکوه در آرامستان دارالسلام گلابچی کاشان دفن شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در حاشیه آیین تشییع این روحانی انقلابی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: مرحوم حجت‌الاسلام مدرس‌زاده از روحانیان مبارز و انقلابی بود که پس از انقلاب شکوهمند سال 57 برای خدمت به جامعه فرهنگی، ادبی و مذهبی کاشان، کانون نشر فرهنگ اسلامی را بنیان نهاد.

مصطفی جوادی مقدم‎، افزود: این عالم اهل فضل و ادب با تاسیس کانون نشر فرهنگ اسلامی شعرا، ادبا، ذاکران با اخلاص اهل بیت(ع) و مادحین خاندان عصمت و طهارت را در طول سه دهه گذشته پرورش داد.

وی، با تاکید بر اینکه این شاعر و خادم اهل البیت(ع) سالهای متمادی در عرصه فرهنگ و ادب شهرستان کاشان برای پرورش جوانان مستعد در این حوزه خدمت کرد و با نشان پر افتخار مداحی و ستایشگری اهل البیت(ع) چشم از جهان فرو بست گفت: در کوران روزهایی که اهمیت چندانی به شعر و ادبیات و فرهنگ داده نمی شد این روحانی آزاده و ساده زیست تمام قد به عرصه فرهنگی ورود پیدا کرد و تا روزهای پایانی زندگی اش چراغ این محفل فرهنگی و ادبی را روشن نگاه داشت.

به‌گفته‌وی،تأسیس کانون نشر فرهنگ اسلامی یکی از تلاشهای بزرگ این روحانی انقلابی بود که احساس می کرد فرهنگ ایرانی اسلامی را باید به مشتاقان شعر و ادبیات این شهر فرهنگی آموخت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،با اشاره به اینکه حاصل سالها تلاش این روحانی بزرگوار تربیت فرزندان و فرزند زادگان و سیل علاقمندان ادبیات به عرصه های علمی و ادبی کاشان بود گفت: حجت الاسلام ميرزاعبدالله مدرس‌زاده متولد سال 1306 در برزك فرزند حجت الاسلام حاج شيخ نصرالله مدرس و نواده‌آخوند ملامحمداسماعيل مدرس و از شاگردان آيت الله صبوري (ره) و از هم مباحثه هاي آيات عظام امامي كاشاني و راستي كاشاني و خراساني بود.

جوادی‌مقدم اظهارداشت:كتاب شعر ‹‹ مجمع الاشعار›› که در سال 87 منتشر شده یکی از آثار این رو حانی بزرگو ار است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، دکتر سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، مصطفی جوادی‌مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در پیامهای جداگانه ای درگذشت وی را تسلیت گفتند.

شایان ذکر است: حجت‌الاسلام حاج میرزاعبدالله مدرس‌زاده،هنگام اقامه نمازشب و در سن 89 سالگی سحرگاه روز شنبه 8 شهريور دعوت حق را لبيك گفت و به ملكوت اعلا پيوست.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار