حاتمی‌کیا در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

فیلمی درباره سوریه نخواهم ساخت

کارگردان «بادیگارد» گفت: تنها برای بازدید به سوریه رفتم و قصد ساخت فیلمی با این موضوع را ندارم.

تبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» در حاشیه مراسم رونمایی از آرت بوک فيلم سينمايي «باديگارد» در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر حضور در سوریه برای ساخت فیلمی با موضوع سوریه گفت: تنها شخصی برای بازدید به سوریه رفتم و قصد ساخت فیلمی با این موضوع را ندارم.

وی ادامه داد: اگر بخواهم فیلمی بسازم تا زمانی که چارت آن کامل نباشد چیزی اطلاع رسانی نخواهم کرد و اخباری که منتشر می‌شود مورد تایید من نیست.

حاتمی کیا افزود: سردار سلیمانی پیشنهادی برای ساخت فیلم براساس کتاب «آن بیست و سه نفر» ارائه داد اما من در نامه پاسخ او را دادم و او دلایل این امر را متوجه شد. آن نامه محرمانه بود و کسی که اقدام به انتشار آن کرد در واقع بی اخلاقی کرد.

وی با اشاره به سفرش به سوریه گفت: از مدتها پیش باید به این سفر می رفتم اما هر دفعه که می گفتم کسی من را نمی برد در واقع من برای رفتن به این سفر حتی دیر کرده بودم اما این بار قرعه به نامم افتاد و به سوریه رفتم.

حاتمی کیا در ادامه در خصوص آرت بوک فيلم سينمايي «باديگارد» عنوان کرد: اگر بحث دیجیتال مطرح نمی‌شد این کار جای مطرح کردن نداشت. استوری برد از سال ها پیش بوده و ما به صورت معمول در سینمای ایران نداریم و کم و بیش این اتفاق افتاده است. این کار به خاطر این است که یک کار دیجیتالی بوده و برای همین به این سمت گرایش پیدا کردیم و توانستیم در هر فریمی و زمانی که می‌خواستیم کانسپت هنر تصویر مفهومی را بکشیم و با شخصی که این هنر را داشت مشورت کردیم که تصوری را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: برای سینمای ما که تا حدی فقر زده است و مجبور است در چارچوب خانه‌ها گیر کند و نمیتواند در خیابان جولان دهد و اکشن بسازد، باید این اتفاق بیافتد و استوری برد ساخته شود. من تجربه‌هایی که این حالت بوده سعی کردم در این کار مطرح کنم.

حاتمی‌کیا در خصوص هزینه چاپ این کتاب عنوان کرد: این کتاب فقط تصویر است و اگر کتاب بود در قطعه جیبی هم چاپ می‌کردیم اما این کتابی نیست که هم بتوانند بخرند، شاید برخی از کتابخانه‌ها و یا دانشجوها بتوانند استفاده کنند. ادعای این را ندارم که آغازگر این کتاب هستم، من زکات آنچه که یاد گرفتم، پرداختم. سینمای حال حاضر ما تلاش کرده متخصصان خارجی را وارد کشور کند و اینکه هر آنچه که هستم را منتقل کنم به افرادی که صاحب علم و عطش یادگیری را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار