در سال جاری، بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران از اراضی بادرود برداشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر مرکز جهاد کشاورزی بادرود گفت: نزدیک به 60 هکتار ازمزارع بادرود زیر کشت زعفران است و به طور متوسط در هر هکتار حدود 7 کیلوگرم زعفران خشک برداشت می شود.

احمد علی مختاریان پور افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران مرغوب و کیفی از این اراضی برداشت شود.

وی گفت: عمده محصول زعفران در بادرود و خالداباد و روستاهای ده آباد، متین آباد و اریسمان کشت می شود که سابقه کشت این محصول قیمتی و با ارزش در ده آباد از توابع بخش بادرود به بیش از 20 سال می رسد.

مدیرمرکز جهاد کشاورزی بادرود تاکید کرد: زعفران به عنوان یکی از بهترین محصولات راهبردی در مناطق گرم و خشک به خاطر نیاز کم به آبیاری، اشتغالزایی بالا و درآمد به نسبت مناسب، از جایگاه ویژه ای درمنطقه کویری بادرود برخوردار است.

مختاریان پور با توصیه به زعفران کاران اظهار کرد: کشاورزان برای تولید بیشتر محصول قبل از کاشت زعفران حتما از خدمات مشاوره ای کارشناسان جهاد کشاورزی بهره مند شوند زیرا این آموزش ها قطعا باعث افزایش عملکرد در سطح می شود.

در بخش کشاورزی بادرود به عنوان یکی از قطب های مهم کشاروزی استان اصفهان، هرساله محصولات متنوعی نظیر طالبی، گرمک، خربزه( 600 هکتار) و همچنین خیار گل به سر، انار و محصول گندم و جو در مزارع و باغات این منطقه کشت و به میزان قابل توجهی برداشت می شود.

از مجموع 12 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در شهرستان نطنز، 9 هزار هکتار آن به بخش بادرود اختصاص دارد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
قدمت 20 ساله؟
آخرین اخبار