مانور پدافندغیرعامل با هدف آشنایی دانش آموزان با موضوع پدافند غیرعامل در هنرستان شهید بهشتی ابهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، به نقل از روابط عمومی شهرستان ابهر، در این مانور که در هنرستان شهید بهشتی ابهر برگزار شد مسئول حراست آموزش و پرورش استان ، مدير آموزش و پرورش، جانشين فرمانده سپاه ناحيه، جمعیت هلال احمر ، سازمان آتش نشانی و مسئولان بسیج دانش آموزی و فرهنگيان ابهر حضور داشتند.

دراین مانور نعمت محمدي مسئول حراست اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه پدافند غیرعامل از ورود خسارات تهدیدهاي طبیعی و انسانی جلوگیری می کند، گفت: پدافند غیرعامل ، مصونيت در برابر حوادث غير مترقبه كه انسان در آن دخالت دارد را به دنبال دارد.

وي با بيان اين كه پدافند در مفهوم کلی، دفع، خنثی کردن و کاهش تاثیرات اقدامات دشمن و ممانعت از دستیابی به اهداف خودی است، گفت: پدافند غیرعامل موجب كاهش هزينه هاي دفاعي و بالابردن قدرت دفاعي كشور مي شود.

محمدي با تاكيد بر آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و خانواده هاي آنها در زمینه‌ پدافند غیرعامل و با اشاره به اقدامت صورت گرفته در صدر اسلام گفت: مسلمانان به فرماندهي رسول گرامي اسلام (ص) به پيشنهاد سلمان فارسي در اطراف مدينه ،خندقي حفر كردند تا دشمنان اسلام نتوانند از آن عبور نمايند و اين حركت يكي از نمونه هاي بارز شيوه ي دفاعي پدافند غيرعامل است.

مدير آموزش و پرورش ابهرنیز با اشاره‌ به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل گفت: رويكرد رويارويي مستقيم دشمنان منتفي و دشمن با سلاح غير محسوس فرهنگي قصد ضربه زدن به بنيان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي را دارد و همه مسئولان و آحاد جامعه بايد تلاش كنند تا با آگاهي بخشي به جامعه و نهادينه كردن آموزش هاي پدافند غیرعامل براي حفظ و حراست از دستاوردها ، زيرساخت ها و فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي تلاش نمايند.

رضايي با تاكيد بر ضرورت شناخت روش هاي نفوذ دشمن به عنوان پيش زمينه اتخاذ تدابير متقابل براي مبارزه گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که ارتقای توان دفاعی در برابر تمامی تهدیدها به ویژه تهديدهاي دشمن ساز را شامل می شود.

وی کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی را از مهمترین اهداف اجرای این مانور دانست و افزود: هر نوع سرمايه گذاري در سنين پايين موجب بيمه شدن كشور در مقابل توطئه هاي بيگانگان و كاهش خسارت هاي ناشي از تهديدها مي شود.

گفتني است این مانور با پخش آژیر حمله هوايي دشمن آغاز شد و با وقوع انفجارهای پی در پی و ایجاد آتش،دانش آموزان با همراهي نیروهای آتش نشانی و هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.