وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدامات مداخله‌گرانه آمریکا در جنگ سال 1999 یوگسلاوی، از سیاست‌های غرب در خصوص بحران سوریه بشدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در گفتگو با شبکه یک تلویزیون این کشور، رفتار غرب در قبال  سوریه را «جنون‌آمیز» توصیف کرد. وی تاکید کرد بمباران یوگسلاوی در سال 1999 یک تجاوز بود.

وی با اشاره به اوضاع سوریه گفت: شرکای غربی ما، به ویژه آمریکائی‌ها و همچنین انگلیسی‌ها در جنونشان به حد اهانت آشکار می رسند و در سخنان خود از عبارت‌های وحشیانه و جنایت جنگی استفاده می کنند. 

وزیر خارجه روسیه افزود: به خاطر دارم در حمله تجاوزگرانه  به جمهوری یوگسلاوی،  مواضع غیرنظامیان از جمله تلویزیون صربستان و پلهای ویژه عبور قطارهای مسافربری به شدت بمباران شد. تاکنون هیچ کس از هزاران کشته از جمله صدها کودک و دویست و پنجاه هزار آواره (در حمله به یوگسلاوی) سخنی به میان نیاورده است.

سرگئی لاوروف اعلام کرد آمریکا در خصوص سوریه حتی به طور علنی به روسیه اهانت می کند و مسکو را به رغم این حقیقت که آمریکا اهداف غیرنظامی یوگسلاوی را بمباران کرد، به ارتکاب " جنایات جنگی " متهم می کند.

وی اضافه کرد: تهاجم به یوگسلاوی قطعا تجاوز به این کشور و نخستین حمله مسلحانه در اروپا به یک کشور مستقل و دارای حق حاکمیت پس از سال 1945 میلادی بود.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به حملات شدید به شمار زیادی از تاسیسات یوگسلاوی گفت: «حال در خصوص آن چه که در سوریه در جریان است، شرکای غربی ما و بیش از همه آمریکایی ها از کلمات اهانت‌آمیز نظیر «بربریت» و «جنایت جنگی» استفاده می‌کنند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار