غنی: کشمکش‌های سیاسی نباید بر روند کاری دادستانی تاثیر بگذارد

غنی با بیان اینکه هر نوع مداخله در تصمیم‌گیری‌های دستگاه قضایی افغانستان جرم است، گفت: دادستانی کل حق دارد کسی را که جرم می‌کند را محاکمه کند.

نقش لوی سارنوالی در دولت به مثابه قلب در بدن است/ هیچ کس از قانون فراتر نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،رئیس جمهور غنی که امروز در چهارمین نشست سرتاسری دادستان‌های کشور در ارگ صحبت می‌کرد گفت: "کشمکش‌های سیاسی نباید بر روند کاری دادستانی تاثیر بگذارد."

غنی از قشر سیاسی کشور خواست تا از روند اصلاحات و مبارزه با فساد اداری با جدیت حمایت کنند.

وی نقش دادستانی در دولت را به مثابه ی قلب در بدن توصیف کرد و گفت: اگر این عضو سلامت باشد و درست کار کند، تمام این پیکر کارا خواهد بود؛ اما اگر قلب دچار آلودگی، ناکارایی و بیهودگی شد، موجب تباهی کشور می شود.

رییس جمهور غنی اظهار داشت: هیچ کس از قانون اساسی فراتر نیست، پایین‌رتبه ترین مامور دولت تا شخص رییس جمهور تابع این قانون است و از دادستانی‌کل خواست با کوچک‌ترین قانون‌شکنی برخورد جدی کند.

او همچنان افزود: نه در سکتور عدلی و قضائی کشور مداخله کرده ام و نه خواهم کرد و به دیگران نیز اجازه مداخله را نمیدهم.
رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد: هرگونه ناکارآمدی و سهل انگاری دادستان‌ها، علاوه بر این که به اعتبار تمام دستگاه دولت ضرر می‎‌رساند، خود این دستگاه را نیز در معرض خشم مردم و حساب‌رسی شدید قرار خواهد داد.

آقای غنی همچنان می‌گوید که تمام تقرری‌ها باید بر بنیاد شایستگی باشد و هر پیشنهادی که در این مورد به او برسد، "با چشم بسته امضا" خواهد کرد.
رییس جمهور همچنان گفت که روند استخدام کارمندان زن در این بخش افزایش یافته و به پیشنهاد دادستانی کل  میزان حقوق و امتیازات کارمندان این اداره نیز افزایش می یابد


چهارمین نشست سرتاسری دادستان‌ها با حضور دستکم ۳۸۰ دادستان، مسوولان دولتی و نمایندگان خارجی، در ارگ برگزار شد.

این نشست برای سه روز ادامه دارد و در مورد هماهنگی میان نهادهای عدلی و قضایی، ارایه راهکار در بخش مبارزه با فساد اداری و ارایه خدمات بهتر به مردم رایزنی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار