بیست و چهارمین دوره کتابخوانی در خراسان شمالی از 24 آبان کاه جاری آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، در نشست هماهنگی گرامی داشت بیست وچهارمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت:امسال بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه تا اول آذر با عنوان "ایران می خواند" در سراسر کشور برگزار می‌شود.

محمد تقی ایرانی همچنین با اشاره به اهمیت کتابخوانی گفت: باید در سبد خانوارها، هزینه ای برای مطالعه کتاب یا رسانه های مکتوب همچون روزنامه قرار گیرد.

وی بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تأکید و اظهار کرد:در حوزه فرهنگ، کار بسیاری باید انجام شود و همچنین به این نکته توجه داشت که در این حوزه وارد موازی کاری نشویم.

محمدتقی افزود: در حالی که بخش عمده توطئه دشمنان در حوزه فرهنگ است، باید علم آموزی و نخبه پروری را با توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گسترش دهیم.

ایرانی گفت: باید در سبد خانوارها، هزینه ای برای مطالعه کتاب یا متون مکتوبی هم چون روزنامه قرار گیرد.

در این نشست مشکلاتی همچون شبکه ناقص توزیع کتاب در استان و وضع نامناسب مالی ناشران و همچنین پیشنهادهایی هم چون تبدیل کیوسک های تلفن شهر به کتابخانه، تمرکز بر پیشنهاد کردن مرکز استان به عنوان " پایتخت کتاب ایران" در صورت تامین بودجه، برگزاری نمایشگاه کتاب استان با 15 تا 35درصد تخفیف در عرضه کتاب، سی دی های آموزشی کانون پرورش فکری و سرگرمی و بازی و همچنین برپایی طرح " کتاب و چای" در اماکن فرهنگی شهر بجنورد طرح و بررسی شد.

تجلیل از مروجان کتابخوانی و خانواده های کتابخوان، اهدای کتاب به مدارس، مساجد، بیمارستان ها و نقاط محروم، استفاده از ظرفیت مراکز سیار شهری و روستایی برای برخورداری کودکان حاشیه نشین و روستایی از کتاب و همچنین بازدید از کارگاه های صحافی و تصویرگری و انتشاراتی از دیگر مواردی بود که در این نشست پیشنهاد شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.