براساس اطلاعات مرکز آمار، 7.8 درصد جمعیت فعال اقتصادی کشور دارای اشتغال ناقص و 9.33 درصد از جمعیت بیکاران 19 ماه خود را در وضعیت بیکاری سپری کرده اند.

محمدباقر صدری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت اشتغال کشور گفت: ساعت کار مفید روزانه در بسیاری از کشورها بین 7 تا 8 ساعت بوده و طبق استانداردهای جهانی اشتغال کامل شامل 37 تا 48 ساعت کار در هفته است.

وی افزود: طبق این استاندارد ساعات کاری کمتر از این میزان را اشتغال فرصتی یا ناقص می نامند که نشان از وضعیت نامطلوب درآمد و اشتغال است.

صدری با بیان تشدید رکود تورمی در سال های اخیر در کشور تصریح کرد: بسیاری از نابسامانی ها در وضعیت اشتغال و بیکاری ناشی از این امر بوده و به رغم تلاش ها و اقدامات لازم، هنوز نتیجه مطلوبی در زمینه اشتغالزایی حاصل نشده است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تعداد قابل توجهی از شاغلان که در اندیشه شغل دوم هستند، بیان کرد: بهبود وضعیت اقتصاد ملی مستلزم سرمایه گذاری 80 میلیارد دلاری است.

وی ادامه داد: برای آن که اشتغال وضعیت بهتر یافته و آهنگ بیکاری کاهش یابد، نیازمند سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی برای خروج از رکود هستیم.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار