رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد از آغاز عملیات موصل تاکنون، 61 روستا به دست نیروهای عراقی آزاد و بیش از 700 داعشی از پای درآمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آغاز عملیات آزادسازی استان نینوا تاکنون نیروهای عراقی 61 روستا و 1400 کیلومتر مربع از مناطق اشغال شده به دست داعش را آزاد کردند.

وی گفت: از آغاز این عملیات، 747 تروریست کشته و 88 نفر نیز بازداشت و حدود 1396 خانواده از این شهر خارج شده‌اند. بیشتر مناطقی که از داعش پس گرفته شده در محور جنوبی موصل واقع است.

به گفته شاکر جودت در این عملیات همچنین 164 خودروی بمب‌گذاری شده، 61 کمربند انفجاری، 47 موتورسیکلت بمب‌گذاری شده منفجر و 25 خودرو و 170 قطعه سلاح و 13 کارگاه بمب‌سازی مصادره شد. همچنین نیروهای عراقی 1066 بمب را خنثی کردند.

نیروهای عراقی اخیرا نبرد نهایی برای آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا را آغاز کردند تا با آزادی این شهر بزرگترین پیروزی خود را علیه تروریسم رقم بزنند.

این نیروها به پیشروی خوبی در محورهای مختلف به ویژه محور جنوب دست یافتند. این عملیات همچنان ادامه دارد و مسئولان پیش‌بینی کرده‌اند که زمان زیادی به طول بیانجامد. از سوی دیگر منابع کُرد اعلام کردند که پیشمرگه روستاهای کانونه و روزبیان از توابع شهر بعشیقه در شمال موصل را آزاد کردند.

پیشمرگه از چند روز پیش این روستاها را محاصره کرده بودند. آن‌ها هفته گذشته شهر استراتژیک بعشیقه را آزاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار