آیت الله سعیدی:

مسئولان با اتخاذ تدابیر از اسراف در مصرف نان جلوگیری کنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که نان در زندگی انسان اهمیت بسیاری دارد، گفت: مسئولان ذیربط تدبیری بیندیشند تا از اسراف در مصرف نان جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله سعیدی امروز در دیدار رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور با اشاره به این که در آیه ای از سوره بقره به مساله گندم اشاره شده، افزود: این آیه نشان می دهد گندم یکی از نعمت هایی است که غذای غالب مردم را شکل می دهد و در خوشه به وجود می آید.
وی با بیان این که گندم جزو نخستین نعمت هایی بوده که خلق شده، اضافه کرد: دانه گندم، دانه ای است که بار اقتصادی، ‌سیاسی و فرهنگی دارد؛ نقش این دانه حیاتی در امور اجتماعی برجسته بوده و در بحث اخلاقی نیز وقتی قرآن کریم می خواهد مساله انفاق و برکت و فضل را بررسی کند به دانه گندم مثال می زند.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات در این عرصه، ‌اسراف و دورریزهایی است که بخشی مربوط به نانوایی ها و بخش دیگر مربوط به مصرف کننده است.
وی با تاکید بر این که باید برای این نعمت الهی ارزش بیشتری قائل شد، گفت: از افتخارهای نظام اسلامی، ‌تربیت مدیران جهت سامان دهی برمعیشت مردم است.
پیمان زندی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از روند ذخیره سازی گندم و برنج و دیگر کالاهای اساسی به مدیریت بخش منطقه یک کشور شامل استان های تهران، ‌قم، ‌البرز و ‌مرکزی ارائه داد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار