پس از بیرون رانده شدن پناهجویان از اردوگاه کاله، تعدادی از آنها در ناحیه بورگونی فرانسه اسکان داده شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ دولت فرانسه برای سامان داده به وضع پناهجوهایی که از سال گذشته در اردوگاه کاله (نزدیک به مرز انگلیس) مستقر شده‌اند، در یک اقدام ضربتی اردوگاه را تخریب و پناهجویان را از آن تخلیه کرد.

تعدادی از پناهجویان آنقدر خوش‌شانس بودند که بتوانند سوار بر اتوبوس‌های دولتی فرانسه خود را به اردوگاه جدید که در ناحیه بورگونی برای آنها درنظر گرفته شده است برسانند. 

"احمد،" 25 ساله، پناهجویی است که به دلیل ناامنی شدید در سودان مجبور به ترک کشورش شد. وی با ورود به بورگونی اظهار داشت: ماه‌های متوالی را در چادری با سقف سوراخ که آب باران را به داخل هدایت می‌کرد سپری کردم. در اردوگاه کاله روی زمین مرطوب و سرد می‌خوابیدیم، همواره در ترس و وحشت حملات ارازل و اوباش قرار داشتیم. خیلی خوشحالم که یک بار دیگر می‌توانم در اتاقی گرم و بر روی تخت بخوابم. امنیتی که در اینجا داریم در اردوگاه جنگل نداشتیم.

پناهجویان اجازه دارند فقط 3 تا 4 ماه در اردوگاه‌های موقت اسکان یابند و در این مدت باید وضع اقامت خود را مشخص کنند. آنها می‌توانند فرم‌های پناهندگی را پر کنند و به مراکز ویژه نگهداری از پناهجویان منتقل شوند.

"فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، از انگلیس خواست تعدادی از 1500 پناهجوی کودک و نوجوان باقی‌مانده در کاله را بپذیرد.

این پناهجویان پس از آن که اردوگاه غیررسمی موسوم به جنگل در طول هفته گذشته از کاله برچیده شد، حاضر به ترک محل و انتقال به اقامتگاه‌های دیگر نشدند.

اولاند گفت وی با "ترزا می،" نخست وزیر انگلیس، در این مورد گفت و گو کرده و وزیران کشور فرانسه و انگلیس مشغول بررسی موضوع هستند.

بسیاری از پناهجویان از ارائه درخواست پناهندگی در فرانسه خودداری می‌کنند، زیرا تصور می‌کنند قوانین انگلیس برای پناهندگی آسان‌تر و حمایت از پناهندگان در این کشور بیشتر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار