عدم آشنایی با مهارت های امدادی افزایش تلفات حوادث را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید فتح الله هاشم نژاد رئیس جمعیت هلال احمراهواز صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری دوره مهارتی ایمنی، بهداشت و محیط زیست اظهارداشت: این دوره به منظور به دست آوردن توانایی لازم برای مشاغلی که در عرصه صنعت کاربرد دارند دوره ms ـ hse که مرتبط با فعالیت های جوانان جمعیت است با انجام مذاکراتی بین سازمان فنی حرفه ای و هلال احمر برگزار شد.

 هاشم نژاد افزود: بسیاری از افراد جامعه با نحوه کمک رسانی به افراد در مواقع اضطراری آشنا نیستند و همین مسئله باعث افزایش تلفات حوادث می شود.

 رئیس جمعیت هلال احمر اهواز با اشاره به نقش آموزش مهارت های امدادی در کاهش آسیب ها و ضروت آشنایی با آنها تصریح کرد: مهارت های امدادی باید به جامعه آموزش داده شود و آشنایی با آنها ضروری است.

 هاشم نژاد بیان داشت : یکی از ابزارهایی که تلفات را در حوادث و سوانح کاهش می دهد آشنایی افراد با مهارت های امدادی است.

 وی عنوان کرد: آغاز دوره سیستم ایمنی بهداشت و محیط زیست  ms ـ hseکه اولین دوره از افسر ایمنی است با بیان مقدمه ـ تاریخچه، کاربرد و سیستم مدیریت hse، ارزیابی ریسک توصیف فرآیند ممیزی و تشریح است که از الزامات این دوره به شمار می روند.

 رئیس جمعیت هلال احمر اهواز در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به لزوم فعالیت های امدادی در حوادث و بحران ها، ایمنی تیم و ایمنی فردی در اولویت قرار دارد به طوری که حداقل یک فرد از هر تیم باید موظف به ایمنی شخصی و تیمی ضمن امداد رسانی باشد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.