مستند فیلمساز گنابادی که در سال 93 به بخش مسابقه ی جشنواره بین المللی کازان روسیه راه یافته بود در شبکه تلویزیونی fs1 کشور اتریش به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کارگردان مستند رقص خاک در خصوص این مستند گفت:تهیه کننده مستند رقص خاک انجمن سینمای جوان است، در این مستند درباره سفال روستای مِند گناباد با الگو برداری از رباعیات عمر خیام و چند شاعر ایرانی دیگر(سعدی،حافظ و عطار)که بعد از معرفی سفال آن منطقه ، نقش چهار عنصر اصلی(خاک،آب،باد،اتش) را به ترتیب در ساخت سفال نشان می دهد.

مجید امیری افزود: سفالگر این فیلم یک پیرمرد است که در تمام مراحل ساخت سفال دو کودک(یک دختر بچه و یک پسر بچه) او را همراهی می کنند.

وی عنوان کرد: همچنین این فیلم یک دید و نگاهی مردم شناسانه نسبت به آن منطقه دارد و برخی مراسم و فعالیتهای سنتی مردم آن روستا را به نمایش میگذارد.

وی ادامه داد:در حالیکه قاون کپی رایت در ایران به خوبی رعایت نمی شود می توانستیم به راحتی موسیقی های آماده استفاده کنیم اما با کمک گروهی در اصفهان با آهنگ سازی آرشام کیانی موسیقی این مستند را تولید کردیم.

امیری تصریح کرد: گوینده و راوی این مستند محمد رستمی یکی از دوستان شیرازی ما بود که سابقه کار در رادیو و تلویزیون را نیز در کارنامه خود داشت.

وی تاکید کرد: سپس شخصا برای ارسال فیلم به جشنواره های خارج از کشور اقدام کردم و نهایتا این فیلم به دهمین جشنواره بین المللی فیلم کازان روسیه راه یافت و در کنفرانس خبری جشنواره این فیلم با استقبال خوبی روبرو شد.

مجید امیری در پایان گفت: ناگفته نماند محمدبرادران(سرپرست انجمن سینمای جوانان گناباد) با راهنمایی های خود در ساخت و به ثمر رسیدن این فیلم نقش داشته است که من همواره خود را مدیون ایشان میدانم.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.