چند درخت آلو ، توت و پسته در هوای پاییزی شهرستان گناباد به بار نشستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در حالی که در اواسط فصل پاییز به سر می بریم اما چند درخت آلو ، توت و پسته در این هوای پاییزی در گناباد قصد میوه دادن کرده اند.

به بار نشستن درختان در هوای پاییزی گناباد+تصاویر

یکی از کارشناسان جهاد کشاورزی گناباد گفت: به بار نشستن یک درخت در فصل پاییز معمولا مربوط به استفاده از یک نوع سم خاص در فصل تابستان می باشد.

موذن افزود: نمونه هایی بوده است که درخت در فصل تابستان یه بار میوه داده است و ناگهان به دلایل مختلف مانند استفاده از سم خاص ، آب شور و ... در همان فصل تابستان شروع به ریزش برگ کرده و پس از مدتی مجددا در پایان فصل تابستان و یا فصل پاییز مجددا به بار نشسته است.

به بار نشستن درختان در هوای پاییزی گناباد+تصاویر

وی تصریح کرد: چون این اتفاق برای یکی از درختان یک منطقه رخ داده است نشان می دهد این درخت در فصل تابستان دچار یک تنش شده و مجدد در فصل دیگری به بار نشسته است.

این کارشناسان جهاد کشاورزی گناباد افزود: حتی از این روش در جهت رشد سریع و یا آزمایشات نیز استفاده می شود، به طوریکه دمای محیط یه گیاه و یا درخت را به منفی صفر می رسانند تا درخت وارد خواب زمستانی شود و سپس بعد از 48 ساعت دمای محیط را به حالت عادی بر می گردانند که در این روش درخت دوباره جوانه می زند و باعث رشد بیشتر آن می شود.

به بار نشستن درختان در هوای پاییزی گناباد+تصاویر

وی گفت: نمونه های دیگری هم در فصل پاییز در شهرستان گناباد گزارش شده است که یک درخت در یک روستا شکوفه داده است و این موضوعی نگران کننده نیست.

به بار نشستن درختان در هوای پاییزی گناباد+تصاویر

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.