دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: مسئولیت درمان بیش از 5هزار معتاد توسط 128 تشکل دولتی از دستاوردهای سازمان ها و تشکل های مردم نهاد است.

محمد رضا آذرنيا دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران  و در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه همایش بررسی چالش ها و فرصت های فضای مجازی با ارایه آماری از فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه درمان گفت: مصداق فعالیت های تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در بحث معتادان و درمان آنان، بر عهده گرفتن مسولیت درمان بیش از 5 هزار معتاد توسط 128 تشکل دولتی بود که تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد فرد معتاد دستاورد بزرگی است.

وی تصریح کرد: بدون شک فعالیت های صورت گرفته از سوی دولت در حوزه های اجتماعی کافی نیست و نیاز است تا سازمان های مردم نهاد و تشکل ها نیز وارد بازی شده و مشغول کنشگری شوند، به طوری که در همین همایش فضای مجازی مشاهده می کنیم یک سازمان مردم نهاد به نام بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت در کنار یک سازمان دولتی به نام سازمان بهزیستی کار را به دست گرفته و توانسته اند به خوبی به پیش بروند.

آذرنيا تاکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم و با برگزاری کارگاه های مختلف شناخت فضای مجازی سطح آموزش را در جامعه بالا ببریم.

دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم فضای مجازی به مثابه یک نعمت است و تلاش های این چنینی برای شناخت فرصت ها و آسیب های این فضا نشان از اهمیت موضوع فضای مجازی دارد.

وی با بیان این که فضای مجازی به مانند یک چاقو در دست یک فرد بد و یک فرد متخصص است گفت: چگونگی استفاده ما از فضای مجازی و تبیین آن برای مردم هم فرصت است و هم تهدید و تنها به نوع استفاده ما از آن بستگی دارد. چاقو دست یک فرد بد و یک فرد متخصص کاربری های مختلفی دارد.

آذر نیا ادامه داد: همچنین که ما در حوزه اعتیاد مشغول استفاده از فضای مجازی هستیم به طوری که طی یک قرارداد با سازمان بسیج برای اموزش 20 میلیون بسیجی با اعتبار 50 میلیونی کار را شروع کردیم در این فرایند ما با انتقال پیام به مخاطبین که حدود 20 میلیون نفر هستند مباحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی را آموزش خواهیم داد.

دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران در آخر گفت: ما در کشورمان از اوایل انقلاب از نقش سازمان های مردم  نهاد و تشکل ها در قالب های دیگری استفاده می کردیم، هیات های مذهبی، تیم های دانش آموزی و شوراهای روستایی از جمله این تشکل ها بوده اند که آن زمان هم کمک بزرگی به دولت می کردند؛ امروز اما این فرم تغییر کرده و سازمان های مردم نهاد با علم و تخصص بالاتری به کمک دولت ها و اجتماع آمده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار