در پی پیشروی نیروهای یمنی در خاک عربستان، گارد مرزی عربستان بسیاری از روستاهای نزدیک به مرز یمن را تخلیه کرده‌است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ پایگاه اینترنتی روزنامۀ «صدی» عربستان در گزارشی اعلام کرد: نیروهای گارد مرزی این کشور 60 درصد روستاهای استان «عارضه» در جنوب شرق منطقۀ جیزان در جنوب عربستان را تخلیه کرده‌اند.

براساس این گزارش، علی العمری، معاون فرماندۀ نیروهای گارد مرزی استان عارضه، اعلام کرده‌است این اقدام به دستور مقامات مافوق و با هدف انتقال ساکنان به مناطق امن‌تر انجام شده‌است.

وی همچنین با بیان اینکه نیروهای مرزی تمام امکانات لازم برای انتقال سریع ساکنان به مناطق امن را فراهم می‌کنند مدعی شد مردم این منطقه از این اقدام استقبال کرده و با نیروهای گارد مرزی همکاری داشته‌اند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش سعودی پیشتر در پی پیشروی نیروهای یمنی در خاک این کشور،  صدها نفر از ساکنان منطقۀ جیزان را وادار به کوچ اجباری از منازل خود کرد.

پایگاه خبری یمنی «خبر» 15 مرداد تصاویری را منتشر کرد که مردم ناراضی این مناطق را در حال مجادله با نظامیان سعودی که خواهان خروج آنها از منازلشان بودند، نشان می‌داد.

ارتش سعودی اعلام کرد در صورتی که ساکنان منطقه از ترک خانه‌هایشان خودداری کندن، تابعیت سعودی آنها سلب خواهد شد و کارت تردد و مدارک شناسایی آنها نیز از درجۀ اعتبار ساقط می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار