کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در بازی مقابل سوریه تیم ملی با قدرت ظاهر خواهد شد و دست پر زمین را ترک خواهد کرد.

 علی دوستی مهر در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد صعود تیم ملی رده های پایه به جام جهانی بیان کرد:با توجه به بازیکنانی که در رده های پایه در اختیار داریم و با یک سرمایه گذاری و برنامه ریزی درست می شود جزء تیم های صعود کننده به مراحل پایانی این رقابت ها باشیم.همانطور که سایر رشته ها مانند والیبال، فوتسال و فوتسال ساحلی هم در این چند سال اخیرتوانسته اند نتایج درخشانی را کسب کنند. در صورت توجه این ها هم می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.معتقدم فدراسیون و کمیته جوانان در این ماه های اخیر برنامه های مدون و اردوهای آماده سازی مناسبی را برای رده های پایه در نظر گرفته بودند. البته نباید به راحتی از تلاش های شبانه روزی این مربیان به راحتی گذر کرد.درصورتی که مربیان استعدادیاب در سراسر کشور وجود نداشته باشند کار پرورش استعدادهای جوانان در کشور ما با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

وی درباره بازی هفته گذشته تیم ملی جوانان با عربستان افزود: متاسفانه به دلیل مشغله کاری فراوان نتوانستم این بازی را از نزدیک تماشا کنم.

دوستی مهر درخصوص عملکرد تیم ملی جوانان با عربستان گفت: جا دارد از مربیان عزیز کشورمان به دلیل تلاش هایی که برای این جوانان انجام دادند تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند تشکر کنم.

مربی اسبق تیم ملی نوجوانان کشورمان در خصوص اینکه مسئولان چه تدابیری باید در نظر بگیرند تا تیم ملی جوانان در جام جهانی به زنگ تفریح حریفان تبدیل نشود، بیان کرد: با توجه به اینکه با تیم هایی از آمریکای جنوبی،اروپا و آفریقا قرار است همگروه شویم، مسئولان برای تیم ملی جوانان برنامه های مدونی را در نظر بگیرند.ازطرفی بهتر است دیدارهای تدارکاتی خودمان را با تیم هایی برگزار کنیم که فوتبال شان شبیه به این تیم ها باشد. همچنین به مسئولان توصیه می کنم اردوهای تیم ملی را در کشورهای آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا برگزار کنند. تا در برابر این تیم ها در جام جهانی سراسیمه بازی نکنیم و به زنگ تفریح حریفان تبدیل نشویم.

وی درمورد آینده تیم ملی کشورمان گفت: معتقدم این اتفاقی که در کشور ما رخ داده و مدارس فوتبالی که در رده های پایه در کشور راه اندازی شده است، می تواند در آینده برای فوتبال کشورمان مفید باشد همچنین در گذشته بازیکنان نونهالان از تجربه لازم برخوردار نبودند اما هم اکنون طوری شده است وقتی این بازیکنان به رده های بالاتر می آیند بازی های ملی شان بیشتر می شود که این امر در آینده می تواند برای فوتبال کشورمان مفید باشد.تنها اهدافی که سبب خواهد شد تا این عزیزان در سال های آینده به رشد و ترقی برسند انجام دادن زیاد دیدارهای تدارکاتی خواهد بود.

دوستی مهر درپاسخ به این سوال که چه نتیجه ای دربازی تیم مقابل سوریه حاصل خواهد شد، افزود: معتقدم تیم ملی با حضور کی روش روند روبه رشدی را در پیش گرفته و نتایج خوبی هم تا بدین جای کار کسب کرده است و بعید می دانم تیم ملی با انجام این دیدارهای خوب نتواند جواز حضور در جام جهانی روسیه را کسب کند.همچنین سرمربی تیم ملی در این یک سال اخیر جوانان مستعدی را به تیم ملی دعوت کرده است که این عوامل سبب شده تا تیم ملی نتایج در این رقابت ها درخشان ظاهر شود.همچنین از تلاش های مضاعف کی روش و کادر فنی اش نباید به سادگی چشم پوشی کرد.در بازی مقابل سوریه هم با قدرت ظاهر خواهیم شد دست پر زمین را ترک خواهیم کرد.درصورتی که تیم ملی با قدرت بازی هایش را ادامه دهد به طور حتم بازی های پایانی تیم ملی حکم دیدارهای تشریفاتی را برای تیم ملی خواهد داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص دعوای اخیر کی روش و عابدینی گفت: من دراین باره نمی توانم اظهار نظری کنم.

وی درمورد تعطیلات بیش از حد لیگ برتر و کیفیت این رقابت ها گفت: دراین مورد هم نمی توانم پاسخی به شما بدهم.هر چقد به هفته های پایانی نیم فصل نزدیک می شویم بازی های زیباتری را از تیم ها مشاهده می کنیم تنها دلیلی هم که در اوایل فصل بازی های بی کیفیتی را از باشگاه ها مشاهده می کنیم می توانم تغییرات پیاپی تیم ها در اول فصل بیان کنم چرا که تمام این عوامل موجب می شود تا در شروع فصل بازی های نه چندان دلچسبی را از تیم ها نظاره گر باشیم.مسئولان باید تدابیری بیاندیشند تا در آینده لیگ جذاب تری را مانند لیگ های معتبر اروپایی شاهد باشیم.

دوستی مهر در خصوص اینکه مشکلات مالی تیم ها چه زمانی در لیگ حل خواهد شد، خاطر نشان کرد: معتقدم تمام کشورهای پیشرفته دنیا از اتاق فکر برخوردار هستند و این کمیته از آدم های بزرگ و خبره تبدیل شده است و براساس مشکلاتی که در کشورشان وجود دارند درباره این مباحث به بحث و گفت و گو می پردازند.توصیه من به مسئولان این است در کشور ما چنین اتاق فکری را تشکیل دهند تا وضعیت مشکلات مالی از این که هست بدتر نشود.

سرمربی تیم اسبق کشاورز درمورد روز مربی اظهار داشت: معلم با مربی متفاوت است یک مربی به دنبال این است که تیمش برنده مسابقه باشد اما تنها هدف معلم از انجام دادن ایم کارها رشد و ترقی دانش اموز است،معتقدم مربی به عنوان یک پدر شناخته می شود و می تواند در رشد بچه ها و نوجوانان تاثیر گذار باشد.هر چقد بتوانیم مربیانی را پرورش دهیم که معلم باشند به طور حتم در رشد فرهنگ و ادبیات فوتبالیست ها می تواند تاثیر گذار باشد.

دوستی مهر درخصوص اینکه آیا مسئولان بابت روز معلم از وی تقدیری به عمل آورده است یا خیر، گفت: من سال اول مربی گری ام نیست که فدراسیون ازمن تقدیر به عمل بیاورد اکنون نزدیک به 4 دهه است که در فوتبال به عنوان مربی فعالیت می کنم.

سرمربی اسبق تیم نوجوانان در پایان درمورد اخلاق مدار در مربیان گفت: در هر صورت مهم ترین چیزی که می تواند سر لوحه یک مربی باشد اخلاق است زمانی که در وی چنین چیزهایی وجود داشته باشد 100 درصد یک ورزشکار هم از این مربی اوامر زیادی را یاد خواهد گرفت.از نظر من مربی که انسانیت، شخصیت و ادب نداشته باشد به هیچ عنوان نمی شود اسمش را مربی گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار