با شدت گرفتن اختلافات قاهره و ریاض؛

امارات قصد دارد میان مصر و عربستان میانجیگری کند

برخی منابع اعلام کردند امارات متحده عربی برای رفع تیرگی در روابط مصر و عربستان سعودی، تدابیری اتخاذ می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: منابع ریاست جمهوری مصر به الاخبار گفتند امارات بین قاهره و ریاض میانجیگری می‌کند و هدف شکستن رکودی است که در روابط بین دو کشور به وجود آمده است. 

این میانجیگری پس از آن آغاز شد که سفر دو هفته قبل مشاور ملک سلمان به قاهره برای مهار کردن بحران موفقیت‌آمیز نبود. 

این منابع افزودند: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، از طریق میانجی اماراتی پیامی برای ریاض فرستاد و گفت تلاش می‌کند به دریافت کمک از کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس،) در اسرع وقت پایان دهد. 

این منابع گفتند میانجیگری امارات بر عهده شیخ محمد بن زاید است که وی همچنین تلاش می‌کند خشم مصر از نزدیک شدن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به آنکارا را مهار کند. گرچه بن زاید به سیسی اطمینان داد این نزدیک شدن به آنکارا مرتبط با اهداف سیاسی است و تلاش می‌شود میان وی و آنکارا آشتی برقرار شود، رئیس جمهور مصر از مواضع ریاض، که از زمان مرگ ملک عبدالله به تدریج در حال تغییر است، ابراز شگفتی کرد. 

منابع مذکور افزودند مقاماتی از وزارت امور خارجه مصر، همتایان سعودیشان را به سبب خبرهایی که از رسانه‌های ریاض درباره تیرگی روابط درز می‌کند و از مخالفت عربستان با مستثنی شدن کارگران مصری و عمره گزاران از افزایشی که عربستان برای افزایش درآمدش اعمال کرده است، سرزنش کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار