سفارت افغانستان در عربستان سعودی اعلام کرد که ماه آینده کنفرانس بین‌المللی صلح افغانستان با حضور علمای جهان اسلام در ریاض پایتخت می‌شود.

نشست بین‌المللی درباره افغانستان با حضور علمای جهان اسلام در ریاض برگزار می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سفارت افغانستان در عربستان سعودی اعلام کرد که قرار است در جریان ماه آینده یک کنفرانس بین‌المللی در باره صلح افغانستان با حضور علمای جهان اسلام در ریاض پایتخت این کشور برگزار شود.

سید جلال کریم، سفیر افغانستان در عربستان گفته است که در این کنفرانس مبارزه با تروریسم، روند صلح افغانستان و مسایل دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و علما دینی در این مورد بحث و مناقشه خواهند کرد. 

آقای کریم گفته است پس از برگزاری کنفرانس بین‌المللی با حضور علمای جهان اسلام، نتیجه آن اعلام و به تمام علمای جهان اسلام در این زمینه نامه ارسال خواهد شد.

او همچنین گفته که سفارت افغانستان در ریاض اکنون برای برگزاری کنفرانس مذکور آمادگی می گیرد که در آن علمای دینی جهان اسلام در باره صلح افغانستان بحث کنند.

این نخستین کنفرانس بین‌المللی با حضور علمای جهان اسلام است که در باره صلح افغانستان برگزار می ‎شود.

موضوع برگزاری کنفرانس بین‌المللی با حضور علمای جهان اسلام، در سفر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت به ریاض مطرح شد.

آقای عبدالله در دیدار با محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد، معاون دوم شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان گفته بود که افراط گرایی دینی و مذهبی یکی از چالش‌های اصلی است.

به گفته عبدالله، حکومت افغانستان از عربستان می خواهد تا با استفاده از جایگاه و نفوذی که در بین کشورهای اسلامی دارد، کنفرانس بین المللی جهان اسلام را برگزار کند.

آقای عبدالله در این سفر از مقامات عربستان سعودی خواهان کمک در پروسه صلح افغانستان شده که مقامات ریاض از کمک شان در تأمین صلح افغانستان، به او اطمینان دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار