ارومیه؛

ایجاد ارتباط دانشگاه و صنعت از مهمترین عوامل رونق صنعتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد ارتباط مستمر و تنگاتنگ دانشگاه و صنعت از مهمترین عوامل رونق صنعتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی،نادر صفرزاده در جلسه کمیته توسعه فناوری و ارتباط با صنعت آذربایجان غربی اظهار داشت: ایجاد این شرکت ها در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، یک نیاز اساسی برای استان است و باید مورد توجه جدی مسئولان مرتبط قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از مهمترین عوامل رونق صنعتی، ایجاد ارتباط مستمر و تنگاتنگ دانشگاه و صنعت است که می تواند بر تجاری‌سازی پژوهش‌های علمی و ایجاد ارزش افزوده تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید توجه جدی به حمایت از پایان نامه های مفید دانشجویی دارد و دستگاه‌های اجرایی باید از محل یک درصد بودجه تحقیقاتی خود از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت کنند که در این خصوص نقش دستگاه های اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری مهمتر است.

جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های استان برای گسترش همکاری های بخش دانشگاهی با صنعت در استان گفت: همکاری بین صنعت و دانشگاه سبب فراهم شدن فرصتی برای بازدید پژوهشگران از واحدهای تولیدی شده و زمینه ساز رونق بخش صنعت و معدن می شود که باید با همراهی همه دستگاه های مرتبط، ساز و کار آن به نحو مطلوبی ایجاد شود رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان گزارشی از عملکرد تجاری سازی پژوهش‌ها در سال گذشته، تاکید کرد: در سال قبل برای گسترش همکاری واحد‌های صنعتی و دانشگاه‌های استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

وی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را اولویت نخست سازمان خود عنوان و اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی مشخص با دانشگاه‌ها جلسه برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.