ترین های هفته دهم؛

سبقت پیکان برای کسب عنوان برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم

تیم فوتبال پیکان در هفته دهم لیگ برتر فوتبال با برتری پرگل مقابل تیم ماشین سازی عنوان برترین تیم را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، با تداوم صدرنشینی پرسپولیس، توقف استقلال پس از سه هفته موفقیت، برتری تراکتورسازی در دربی تبریز، برد پرگل پیکان در خارج از خانه طلسم شکنی پدیده پس از هشت هفته ناکامی به پایان رسید.  
 
در مجموع در هفته پایانی یک سوم ابتدایی لیگ شانزدهم، پنج پیروزی و سه تساوی ثبت شد.
 
*نتایج و برترین های هفته دهم لیگ برتر 
 
سایپا1- سپاهان1: حامد شیری برای سایپا و موسی کولیبالی برای سپاهان
 
گسترش فولاد0- تراکتورسازی 2: ادینیو(2 گل)
 
ماشین سازی1- پیکان4: امین قاسمی نژاد برای ماشین سازی، گادوین منشاه(2گل) سجاد آشوری  و محمد نصرتی (گل به خودی) برای پیکان
 
صبا2- پدیده 3: احمد حسن زاده و کیوان امرایی برای صبا و محسن یوسفی، مهرداد کفشگری و یونس شاکری برای پدیده
 
فولاد1- استقلال تهران1: ساسان انصاری برای فولاد و جابرانصاری برای استقلال
 
سیاه جامگان2- نفت تهران2: ایوب کلانتری(2 گل) برای سیاه جامگان و امیر ارسلان مطهری و میلاد فخرالدینی برای نفت
 
پرسپولیس1- صنعت نفت آبادان0: مهدی طارمی
 
ذوب آهن2- استقلال خوزستان0: مهدی رجب زاده و احسان پهلوان
 
برترین بازیکن: لوسیانو ادینیو( تراکتورسازی تبریز)

سبقت پیکان برای کسب برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم

هر چند گادوین منشاه مهاجم نیجریه ای پیکان و ایوب کلانتری هافبک دفاعی سیاه جامگان با زدن 2 گل در هفته دهم نقش مهمی در برتری شاگردان مجید جلالی مقابل ماشین سازی و کسب تک امتیاز یاران خداداد عزیزی برابر مردان علی دایی ایفا کردند اما بدون شک باید عنوان برترین بازیکن هفته دهم را به لوسیانو ادینیو تقدیم کرد.  
 
مهاجم برزیلی تراکتور و آقای گل لیگ چهاردهم فوتبال ایران در دریی تبریز به عصای دست ژنرال و یارانش تبدیل شد. وی با 2 گلی  که در در این بازی به ثمر رساند، ضمن باز کردن قفل دروازه فرناندو خسوس  پس از 405 دقیقه، خود را به کورس مدعیان آقای گلی لیگ برتر نزدیک تر و تیمش را در رقابت با پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی حفظ کرد.
 
برترین مربی: رضا مهاجری ( پدیده) 

سبقت پیکان برای کسب برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم

دیدار صبا و پدیده با توجه به قرار داشتن 2 تیم بین تیم های انتهای جدول از اهمیت فوق العاده ای برای صمد مرفاوی و رضا مهاجری برخوردار بود و سرمربیان 2 تیم به دنبال فرصتی بودند تا با برتری در این بازی خود را تا حدی از جمع قعرنشینان جدول جدا کنند.
 
در این میان تدابیر سرمربی با اخلاق مشهدی ها به کمک این تیم آمد تا پدیده با بردن صبا، ضمن پایان دادن به روند ناکامی های خود در هشت هفته اخیر لیگ برتر، نخستین شکست خانگی قمی ها را هم رقم بزند. اوج کار مهاجری در این بازی به تعویض طلایی مربی بومی مشهدی ها باز می گردد. چراکه یونس شاکری با زدن گل سوم پدیده، پیروزی خارج از خانه این تیم را قطعی کرد.
 
برترین تیم: پیکان تهران

سبقت پیکان برای کسب برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم

با توجه به این که در هفته قبل بحث اولتیماتوم به رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی برای دیدار با پیکان مطرح شده بود، بازیکنان این مربی جوان تبریزی انگیزه بالایی برای شکست دادن خودروسازان پایتخت و جدایی از قعر جدول داشتند اما شاگردان آقا معلم فوتبال ایران بدون استرس در جریان این بازی عمل کردند و سنگین ترین شکست فصل ماشین سازان را آن هم در خانه این تیم رقم زدند. پیکان با این برد شیرین به روند صعودی خود ادامه داد و در رتبه چهارم جدول لیگ قرار گرفت. بر همین اساس پیکان تهران به عنوان برترین تیم هفته دهم انتخاب می شود.
 
برترین دروازه بان: حسن هوری(صنعت نفت آبادان)


 سبقت پیکان برای کسب برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم

هر چند صنعت نفت در آخرین دقایق بازی با پرسپولیس قافیه را به صدرنشین لیگ برتر باخت اما به هیچ عنوان نمی توان از درخشش حسن هوری کاپیتان این تیم در دفع حملات شاگردان برانکو بی تفاوت گذشت. دروازه بان باتجربه صنعت نفت در این بازی حساس دست کم سه موقعیت مسلم را از مهدی طارمی گرفت تا طلایی پوشان آبادانی با شکستی سنگین، ورزشگاه آزادی را ترک نکنند.
 
برترین بازی: ماشین سازی- پیکان

سبقت پیکان برای کسب برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم


نبرد دو تیمی که در این فصل به لیگ برتر آمده اند تمام ویژگی های یک بازی جذاب و مهیج را داشت. در این بازی شاهد خلق موقعیت های متعدد گلزنی از سوی پیکان و ماشین سازی، گل های زیاد، کارت قرمز و حتی درگیری های مختلف بودیم تا دیدار ماشین سازی- پیکان به عنوان زیباترین بازی هفته دهم لیگ انتخاب شود.
 
اتفاق هفته: ترک زمین 10 دقیقه ای بازیکنان ماشین سازی


 سبقت پیکان برای کسب برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم
 
 پس از گل چهارم پیکان به ماشین سازی، رسول خطیبی که به شدت نسبت به عملکرد محسن ترکی داور بازی اعتراض داشت، حدود 10 دقیقه تیمش را از زمین بیرون کشید و این احتمال وجود داشت که یک بازی لیگ برتری بدون زدن سوت پایان از سوی داور به اتمام برسد.
 
هرچند پس از صحبت های مسئولان برگزاری بازی با کادرفنی ماشین سازی و اخراج یوسف بخشی زاده و صادق پورحسینی دو دستیار خطیبی، بازیکنان تیم تبریزی دوباره وارد زمین شدند اما ترک زمین و وقفه 10 دقیقه ای به دلیل اعتراض به قضاوت داوری، سال ها است که در فوتبال دنیا منسوخ شده و تنها در فوتبال ایران دیده می شود.
 
آمار هفته

تعداد گل: 23 گل

میانگین: 2/87 گل در هر بازی

پرگل ترین بای: ماشین سازی1- پیکان4/ صبا 2- پدیده3

کم گل ترین بازی: پرسپولیس1- صنعت نفت0
 
برترین گلزنان لیگ تا پایان هفته دهم:
سبقت پیکان برای کسب برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم

 
6 گل: محمد قاضی(نفت تهران)
 
 
5 گل: مهدی طارمی(پرسپولیس) گادوین منشا(پیکان) لوسیانو ادینیو(تراکتورسازی) مرتضی تبریزی(ذوب آهن) محمد شادکام(صنعت نفت آبادان) ساسان انصاری(فولاد)
 
4گل: رحیم زهیوی و حسن بیت سعید(استقلال خوزستان) محمد ایران‌پوریان(تراکتورسازی) مهدی ترابی(سایپا)
 
 
3 گل: جابر انصاری و کاوه رضایی(استقلال)  مرتضی آقاخان(پیکان) (ذوب آهن) ایوب کلانتری(سیاه جامگان) احمد حسن زاده(صبای قم)  عبدالله ناصری(فولاد) لوسیانو پریرا(گسترش فولاد)  امیرارسلان مطهری و ایمان مبعلی(نفت تهران)
 
برترین پاسورهای گل تا پایان هفته دهم:

سبقت پیکان برای کسب برترین تیم/ ادینیو بهترین بازیکن هفته دهم
 
5 پاس: ایمان مبعلی(نفت تهران)
 
3 پاس: رحیم زهیوی(استقلال خوزستان) محمد ایران‌پوریان(تراکتورسازی) ایوب کلانتری(سیاه جامگان) میلاد جهانی(صنعت نفت آبادان)
 
 
2 پاس: کاوه رضایی(استقلال) ابولحسن جعفری(پدیده) محسن مسلمان و  علی علیپور(پرسپولیس)  محمد ابراهیمی، کرار جاسم و  سروش رفیعی(تراکتورسازی) مهدی ترابی(سایپا) رسول نویدکیا(سپاهان) حمید بوحمدان(فولاد) پیام صادقیان(ماشین‌سازی‌تبریز) وحید حمدی نژاد(نفت تهران)



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار