چند تن از ستارگان هالیوود با انتشار پست‌هایی در توییتر و اینستاگرام از پویش قبایل بومی آمریکا حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال بازداشت تعدادی از معترضان احداث خط لوله داکوتا در آمریکا برخی از ستارگان هالیوود به این حرکت اعتراض کردند. یک شرکت آمریکایی برای احداث این خط لوله که از بهار سال جاری آغاز شده زمین‌های قبایل بومی این منطقه را اشغال کرده است. به همین دلیل بومیان جوان این منطقه از مدتی پیش برای نشان دادن اعتراض خود کمپینی با نام "به آبهای ما احترام بگذارید" به راه انداختند و حتی تعداد زیادی از آنها به این منطقه کوچ کرده و در چادرها اتراق کردند.

پس از این حرکت اعتراضی بومیان آمریکایی، برخی از ستارگان هالیوود ازجمله کریس همسورث و مارک روفالو به آنها پیوسته و در صفحات اینستاگرام‌شان در حمایت از این پویش پست‌هایی منتشر کردند. پیش از ین نیز لئوناردو دی‌کاپریو در ماه می به این موضوع واکنش نشان داده و اعتراض کرده بود.

مارک رافولا در توییتر نوشت "بحث خط لوله داکوتا در حال بالا گرفتن است، کلینتون و اوباما کجا هستند؟ ". دی‌کاپریو هم مدتی پیش در توییتر پستی منتشر کرد و نوشت "در کنار قبیله بزرگ Sioux هستیم و از آب و زمین‌شان حمایت می‌کنیم".


ستارگان هالیوود به پویش بومیان آمریکا پیوستند

ستارگان هالیوود به پویش بومیان آمریکا پیوستند

تصویر زیر نیز اعتراض و حمایت کریس همسورث را از این پویش نشان می‌دهد. وی در پست خود ضمن اعلام حمایت از آب و زمین بومیان منطقه به موضوع بی‌احترامی خود به لباس بومیان اشاره و از آنها عذرخواهی کرده است. ظاهرا این بازیگر در مهمانی عید پاک سال گذشته لباس بومیان را به تن کرده بود. وی در پست خود نوشته نمی‌دانsتم این کار من بی‌احترامی به آنهاست امیدوارم عذرخواهی مرا بپذیرید.

ستارگان هالیوود به پویش بومیان آمریکا پیوستند

مارک رافولا نیز با اشاره به استفاده از گلوله‌های پلاستیکی در مقابل بومیان از باراک اوباما خواسته چاره‌ای برای این مشکل بیاندیشد.

ستارگان هالیوود به پویش بومیان آمریکا پیوستند



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
الان مثلا خیلی حقوق بشری اند!! دلشون به حال مردم بیگناه یمن و سوریه و عراق و فلسطین و .... چرا نمیسوزه!
آخرین اخبار