جشنواره گره زرین فرش دست باف آذربایجان غربی امسال در شهرستان بوکان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی درجلسه کمیته فرش استان در نشست کمیته فرش شهرستان بوکان اظهار داشت : برای نشان دادن جایگاه و نیز ارتقای منزلت بافندگان فرش دست باف، این جشنواره بهمن ماه امسال و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.
محمد دهقان تصریح کرد: در این جشنواره از بافندگان، طراحان، رفوگران و پیشکسوتان فرش دستباف استان تجلیل می شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره هفته فرهنگی استان آذربایجان غربی در تهران خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف جذب سرمایه گذار در استان برگزار می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: بزرگترین مشکل فرش دستباف استان و حتی کشور، بازاریابی و صادرات فرش به سبب تحریم های ظالمانه کشورهای غربی بوده که با به نتیجه رسیدن برجام این مشکل در حال برطرف شدن است.
فرماندار بوکان نیز در این نشست گفت: صنعت فرش می تواند یکی از کانون های توسعه تجارت در شهرستان بوکان و حتی استان آذربایجان غربی باشد.
جمال خسروی هدف از برگزاری جشنواره گره زرین را شناسایی ظرفیت های شهرستان بوکان در حوزه صنعت فرش و شناساندن این ظرفیت ها به مسئولان استانی و کشوری عنوان کرد.
وی اضافه کرد: این جشنواره زمانی می تواند موفق باشد که بخش خصوصی، مردم و دولت را با هم پیوند دهد زیرا هیچ کدام به تنهایی نمی توانند برای رفع مشکلات گام بردارند.
خسروی افزود: شهرستان بوکان سرشار از ظرفیت های فراوان در حوزه های کشاورزی، صنعت و صنایع دستی است و باید در راستای گسترش این ظرفیت ها در تلاش باشیم.
وی از صنعت فرش بافی به عنوان صنعتی یاد کرد که نسل قدیم و جدید را به هم پیوند داده است.
گفتنی است شهرستان بوکان یکی از قطب های مهم صنعت فرش در استان آذربایجان غربی بوده و 70درصد تابلو فرش منطقه را تامین می کند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: فرش ، جشنواره ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.