اردبیل؛

اختصاص 200 میلیارد تومان برای تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 200 میلیارد تومان برای تجهیز و توانمندسازی یگان حفاظت منابع طبیعی استان‌های کشور اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قاسم سبزعلی افزود: مهمترین وظیفه و رسالت مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی صیانت از سرمایه‌ها و مواهب خدادادی است که قطعاً بستری را فراهم می‌آورد تا بتوان مطلوب‌تر در حوزه ارائه خدمات و صیانت از این نعمت‌های الهی اقدام مؤثری را انجام داد.

وی به حریق و همچنین برخی از چالش‌های حوزه مراتع و جنگل‌ها در طول سال اشاره کرد و افزود: ما با مدیریت پیشگیری و اطفای حریق و مقابله با افراد سودجو و فرصت‌طلب تلاشمان بر این است تا بتوانیم در این مجموعه اهداف مورد نظر را به شکل کامل تحقق ببخشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه در طول سال آتش‌سوزی‌ها و همچنین تخریب مراتع و جنگل‌ها را شاهد هستیم، افزود: برای به حداقل رساندن این آسیب‌ها و تهدیدها یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با تمام توان تلاش کرده تا بتواند زمینه و بستر خوبی را برای ارتقای توانمندی‌ها در این حوزه با رویکرد پیشگیرانه مورد توجه قرار دهد.

سبزعلی بیان کرد: عرصه‌های طبیعی به ویژه مناطق بکر گردشگری در استان‌های مختلف کشور در اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای مراقبت بیشتر و جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی به ویژه حریق است که می‌تواند زمینه یک اقدام مطلوب را در افزایش توانمندی‌ها در این حوزه به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: ‌استان اردبیل از استان‌های توانمند در حوزه جنگل و پوشش گیاهی و مرتعی است که ضرورت دارد با مراقبت‌های بیشتر زمینه برای اثربخشی فعالیت‌های گسترده با رویکرد مردمی فراهم آید.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بالا بردن ضریب حفاظت از منابع طبیعی و انفال، سرعت بخشیدن به اجرای احکام و مقررات حفاظتی و افزایش اثربخشی فعالیت‌های سازمان در تقویت عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی را از اهداف اصلی یگان حفاظت برشمرد.

سبزعلی به گشت، مراقبت و اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی در این حوزه به همراه کنترل بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی و جنگلی را یادآور شد و ادامه داد: بازرسی و کنترل محموله‌های جنگلی و مرتعی و کشف مواردی از قاچاق در این زمینه جز مأموریت‌های یگان حفاظت تعیین شده است.

وی از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان، قاچاقچیان و متجاوزان به عرصه مرتعی و جنگلی در یک سال گذشته به شکل متعدد و مکرر و ارجاع آن به مراجع قضایی خبر داد و گفت: ما با همکاری مراجع نظامی، انتظامی و قضایی تلاشمان را انجام می‌دهیم تا اجازه سوء استفاده در این حوزه داده نشود به طوری که حتی در این عرصه و کشف جرایم مأموران ما جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار