اداره امنیت ملی افغانستان کشته شدن رهبران القاعده را در حمله پهپادهای خارجی را تایید کرد.

امنیت ملی افغانستان کشته شدن رهبران القاعده را تایید کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اداره امنیت ملی افغانستان در خبرنامه‌ای اعلام کرد: شب دوشنبه گذشته، فاروق القحطانی، بلال و یک عضو دیگر این گروه، در قریه هیلگل ولسوالی غازی آباد ولایت کنر، در نتیجه یک حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین نیروهای ائتلاف بین‌المللی، در کوردینه اطلاعاتی با ریاست عمومی امنیت ملی، کشته شدند.

این اداره افزوده است که القحطانی به‌حیث رهبر گروه القاعده در افغانستان و بلال به‌حیث معاون این گروه در افغانستان فعالیت داشتند.

در همین حال وزارت دفاع امریکا شب گذشته اعلام کرده بود که نیروهای امریکایی در افغانستان در حملات هوایی دو رهبر ارشد القاعده را در شرق این کشور هدف قرار دادند.

مقام‌های این وزارت گفته‌‌اند، این مهمترین حمله‌ای بوده که در چند سال اخیر در افغانستان انجام شده است.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری دو رهبر ارشد القاعده که در این حمله هدف قرار گرفتند را فاروق القطانی و بلال الاوتابی معرفی کرد.

او در مورد این‌که اهداف مورد نظر در حمله، کشته شده‌اند یا خیر، جزییاتی ارایه نکرد اما گفت، ایالت متحده امریکا در حال بررسی نتیجه این حمله است.

بر اساس معلومات وزارت دفاع، فاروق القطانی، به عنوان امیر القاعده در شمال‌شرق افغانستان شناخته می‌شد که موظف به تاسیس مجدد پناهگاه‌های امن این شبکه در افغانستان بود.

پیتر کوک، القطانی را طراح ارشد حملات علیه امریکا خواند که برای مدت طولانی، رهبری حملات علیه نیروهایی امریکایی و ناتو را بر عهده داشت.

مقامات امریکایی اعلام کرده‌اندکه برای چهار سال در جست‌وجوی یافتن ردپایی از القطانی بودند.

رصد نوشت: پنتاگون، بلال الاوتابی، دیگر رهبر ارشد القاعده که در این حمله هدف قرار گرفته را نیز فردی معرفی کرد که در ساخت مجدد پناهگاه امن این شبکه در افغانستان و جلب و جذب و آموزش جنگ‌جویان خارجی نقش داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.