مصرف 7 میلیون مترمکعب از آب سد تاج امیر برای شرب مناطق روستایی

وزیر کشور گفت: 7 میلیون مترمکعب از آب سد تاج امیر برای شرب مناطق روستایی مصرف می‌شود.

مصرف 7 میلیون مترمکعب از آب سد تاج امیر برای شرب مناطق روستایی
به گزارش حوزه وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در بازدید از سد در دست ساخت تاج امیر دلفان لرستان افزود: تبدیل اراضی دیم به آبی علاوه بر تغییر الگوی کشت، راندمان آب را نیز افزایش می دهد.

وی ادامه داد: 7 میلیون مترمکعب از آب این سد برای شرب مناطق روستایی و بخشی از شهر نورآباد مصرف شده و یک میلیون مترمکعب نیز در صنعت استفاده می‌شود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: دولت برای حمایت از کشاورزان 80 درصد هزینه اجرای سیستم های نوین آبیاری را به صورت تسهیلات پرداخت می کند که کشاورزان باید از این فرصت استفاده کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: با عملیاتی کردن آبیاری اراضی به روش سیستم نوین آبیاری میزان تولید محصولات تا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند و این در حالیست که باید الگوی کشت محصولات تغییر و به سمت تولید محصولات با عملکرد بالا پیش رویم.

رحمانی فضلی افزود: برای این منظور از اکنون باید با هماهنگی جهاد کشاورزی نسبت به تجهیز اراضی کشاورزی یاد شده به سیستم‎های نوین آبیاری اقدام شود.

وی بیان کرد: قرار بود که احداث سد تاج امیر دلفان 36 ماه طول بکشد، اما خوشبختانه پیش‎بینی می‎شود که این پروژه طی 18 ماه افتتاح شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار