مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: عملیات برداشت زعفران در 200 هکتار از مزارع شهرستان نطنز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: برداشت زعفران از سطح 200 هکتار از مزارع شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به تنوع کشت این محصول در شرایط متفاوت آب و هوایی (کوهستانی و کویری)، برداشت زعفران تا بیش از یک ماه در نقاط مختلف شهرستان ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این زراعت به‌ طور متوسط در هر هکتار حدود 7 کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود که در این صورت مجموع زعفران تولید شده در این شهرستان بیش از هزار و 400 کیلوگرم خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز آبی بسیار کم زعفران و ارزآوری و اشتغال‌زایی مناسب، توسعه کشت این محصول یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آب‌ و خاک است که موردحمایت جدی جهاد کشاورزی شهرستان نطنز و سایر مسؤولان شهرستان نیز است.

مهدی بادی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیشترین آموزش و پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه کشت این محصول با ارزش در نظر گرفته‌ شده است.

وی افزود: زعفران شهرستان نطنز از عطر و طعم بالا و منحصر به‌ فردی برخوردار است به‌ طوری‌ که در بازارهای داخلی با قیمت مناسب از زارعین خریداری می‌شود هر چند زعفران تقریباً در تمام مناطق شهرستان کشت می‌شود اما شهر طرق رود یکی از مناطق عمده سطح زیر کشت این محصول در شهرستان نطنز محسوب می‌شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.