طرح شکایت دموکرات‌ها علیه جمهوری‌خواهان به دلیل تشویش اذهان عمومی

کمیته ملی دموکرات‌ها از جمهوری‌خواهان به دلیل تشویش اذهان عمومی به ویژه در میان اقلیت رای‌دهندگان شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ کمیته ملی دموکرات‌ها روز گذشته شکایتی علیه کمیته ملی جمهوری‌خواهان طرح کرد که در آن "دونالد ترامپ،" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به ارعاب اقلیت رای‌دهندگان متهم شده است.

دموکرات‌ها توافقی دیرینه را یادآور شدند که به موجب آن جمهوری‌خواهان نمی‌توانند رای‌دهندگان را پای صندوق‌های رای مورد پرسش قرار دهند و آنها را از رای دادن بازدارند.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی از طرفداران خود خواست مراقب تقلب صورت گرفته در انتخابات 8 نوامبر در برخی ایالت‌های خاص که اقلیت رای‌دهندگان در آنجا حضور دارند، باشند، حتی اگر هیچ دلیل واضح و روشنی درخصوص تقلب وجود نداشته باشد.

در شکایت دموکرات‌ها آمده است: برخی از طرفداران ترامپ از هم‌اکنون متعهد شده‌اند به اقلیت رای‌دهندگان توجه بیشتری کنند و جلوی هرگونه تقلبی را در انتخابات بگیرند.

دموکرات‌ها معتقدند کمیته ملی جمهوری‌خواهان نه به شکل غیر مستقیم و نه مستقیم هیچ فعالیتی در راستای جلوگیری از بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری انجام نمی‌دهد. کمیته ملی دموکرات‌ها نیز با کمپین انتخاباتی ترامپ و یا هر کمپین و سازمان انتخاباتی دیگری در این حوزه همکاری نخواهد کرد. 

کمیته ملی دموکرات‌ها، کمیته ملی جمهوری‌خواهان را متهم کردند تلاش و تمرکز خود را بر روی ممانعت در رای دهی مردم متمرکز کرده‌اند. 

در شکایت کمیته ملی دموکرات‌ها از دادگاه فدرال نیوجرسی خواسته شده است مانع از اقدام جمهوری‌خواهان در یکسان‌سازی آرای مردمی شود و تحت هیچ شرایطی اجازه ندهد کامندان کمپین انتخاباتی ترامپ برای نظارت بر روند انتخابات در مراکز اخذ رای حاضر شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار