آبادان؛

همکاری دستگاه های اجرایی شادگان با ستاد اربعین در شادگان

دستگاه های اجرایی شادگان با ستاد اربعین همکاری را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شرفی  امام جمعه شادگان در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی که در محل فرمانداری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به‌ مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) به اهمیت روز اربعین اشاره کرد و گفت: گرامیداشت اربعین حسینی به نمایش گذاشتن فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی به همه جهانیان است.

حجت الاسلام سید مجید شرفی افزود: زنده نگهداشتن اربعین، تلاشی برای صیانت از دین مبین اسلام و اسرار الهی است.

وی گفت: به برکت خون امام حسین(ع) و یاران باوفایش و خطبه های معنادار حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا و ماندگاری این واقعه عظیم، چند سالی است که پیاده روی اربعین آغاز شده و میلیون ها نفر با پیاده روی از نجف تا کربلا اقتدار شیعه را به نمایش می گذارند.

امام جمعه شادگان با بیان اینکه گرامیداشت اربعین حسینی نمادی از انسجام بین شیعیان جهان است، افزود: پیاده روی اربعین همه توطئه های دشمنان را خنثی و سلطه گران را به وحشت انداخته است.

حجت الاسلام شرفی گفت: انتظار این است که همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه شهرداران و بخشداران همکاری‌های لازم را با ستاد شهرستان شادگان اربعین داشته باشند.

بهروز فرج اللهی فرماندار شادگان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: تمامی ادارات و دستگاههای اجرایی باید خودشان را در قبال پدافند غیرعامل مسئول بدانند و در این حوزه مدیران شهرستان و همه دستگاه های امدادی و خدماتی باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه بر اهتمام کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان در راستای هر چه باشکوهتر برگزار کردن مراسم های بزرگداشت اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان باید با هماهنگی و برنامه ریزی لازم جهت خدمات رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین(ع) که از طریق راههاتی منتهی به این شهرستان ورود می کنند، اقدام کنند.

فرماندار شادگان ، بر ضرورت انجام بازدید مستمر از قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) محل برگزاری همایش پیاده روی روز اربعین حسینی در شهرستان به منظور ساماندهی وضعیت عمرانی، بهداشتی و زیست محیطی آن در جهت خدمت رسانی به زوار اربعین  که سالانه هزاران نفر از طریق آن با پیاده روی عازم کربلا می شوند، تاکید کرد.

جهت تسهیل پیشبرد اهداف ستاد بزرگداشت اربعین حسینی در شهرستان شادگان، هشت کمیته تخصصی شامل کمیته فرهنگی، کمیته پشتیبانی، کمیته حمل و نقل، کمیته انتظامات، کمیته اطلاع رسانی، کمیته بهداشت و درمان، کمیته محیط زیست و کمیته جذب مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه تشکیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.