زنجان؛

امکان سنجی اتصال دانشگاه زنجان به خط ریلی کشور

مدیر کل راه آهن شمالغرب گفت: تفاهم نامه مطالعه و امکان سنجی اتصال دانشگاه زنجان به خط ریلی کشور بین دانشگاه زنجان و راه آهن شمالغرب منعقد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ خدایی توجه به خطوط ریلی را موجب توسعه بیشترکشور عنوان کردو افزود: خطوط ریلی بیش از 50 برابر، ایمنی بیشتری به نسبت حمل و نقل جاده ای دارد. کاهش اشغال زمین به نسبت عملکرد، آلودگی کمتر به نسبت هر تن بار، ظرفیت بالای جابجایی و ظرفیت های اجتماعی از محسنات این خطوط است.

وی همچنین توسعه خطوط ریلی را موجب کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی در کشور دانست و یادآور شد: توسعه این خطوط صرفه اقتصادی برای کشور دارد.

خدایی اضافه کرد:در عصر حاضر اهمیت خطوط ریلی برای دولت ها آشکا شده و شاهد توسعه بیش از پیش آن در سطح دنیا هستیم.

مدیر کل راه آهن شمالغرب سیاست وزارت راه و شهرسازی را توجه بیشتر به خطوط ریلی کشور و توسعه آن ها خواند و گفت: دو خطه کردن مسیر تهران-زنجان در راستای توسعه خطوط ریلی کشور و افزایش کیفیت آن صورت می گیرد.

وی همچنین از برنامه وزارت راه و شهرسازی برای برقی کردن خطوط راه آهن کشور و افزایش سرعت خبر داد و تاکید کرد: بعد از دو خطه کردن خطوط تهران-زنجان برنامه مهم وزارت راه و شهرسازی برقی کردن این مسیر تا آذربایجان خواهد بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.