مشهد؛

رویکرد مدیریت عالی استان در حوزه ی صیانت از حقوق شهروندی؛ ایجابی و تشویقی است

استاندار خراسان رضوی گفت: رویکرد ما در حوزه ی صیانت از حقوق شهروندی؛ ایجابی و تشویقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علیرضا رشیدیان امروز در سومین نشست عمومی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان با بیان که شاخصه ی صبر و  شکیبایی حضرت زینب(س) را اسباب استمرار نهضت امام حسین(ع) است،اظهار کرد: مبنای توفیق انقلاب اسلامی در کشور ما نیز برگرفته از قیام کربلا و پیام رسانی آن بانوی بزرگ است.

وی با اشاره به این که اقامه ی نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر از جمله مبانی اعتقادی  جامعه ی مسلمانان است؛  تصریح کرد: دولت یازدهم تحت رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تمام تلاش خود را در ترویج سبک زندگی اسلامی _ ایرانی بکار گرفته است و  به تحقق اهداف فرهنگی منطبق با ارزش های نظام تاکید دارد.

استاندار خراسان رضوی اساس و گرایش امر به معروف و نهی از منکر را عشق و علاقه به انسان ها و دعوت جامعه به خیر خواند و خطاب به حاضران در جلسه گفت: شیوه ی عملی خادمان مردم در ایفای وظایف سازمانی باید برگرفته از سیره ی اهل بیت (ع) باشد .

رشیدیان با اشاره به اهمیت و تاثیر نقد در جامعه گفت: نقد لازمه ی استمرار حیات سالم در یک جامعه است که اگر نقد به درستی بین مردم اِعمال شود بدون شک میراث آن تعالی و سازندگی است.

 وی تاکید کرد: باید در نقد آنقدر ماهرانه عمل کنیم که مرز آن  با تخریب قابل تشخیص و تفکیک باشد و به القا یاس و ناکارامدی منجر نشود.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون  دو هزار و 300 شبکه ی ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت است که 130 شبکه از آن به زبان فارسی است و در این میان 48 شبکه مسائل سبک زندگی متضاد با سبک زندگی ایرانی اسلامی را بیان می‌کنند و در کنار آن 24 شبکه با محور عقیدتی، هفت شبکه تجزیه‌طلبی، 12 شبکه سیاسی و هفت شبکه در زمینه ی کودک فعالیت می‌کنند که اگر نقدهای تخریب‌کننده نیز به آن اضافه شود، به نفع دشمن است.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان این که حجاب یک ضرورت  توام با ایمنی برای جامعه است؛ افزود: حجاب یک اصل پذیرفته شده، منطقی و شرعی است تا انسان بتواند سلامت خود و محیط پیرامونش را محفوظ بدارد.

وی مجاورت در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) را توفیق بزرگی دانست و گفت: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید از توصیه‌های این امام همام  به‌عنوان الگو استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص اثر گذاری امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: در دعوت به خیر و پیشگیری از منکر باید تمام آحاد جامعه، تعاملی عمل کنند و رفتارها و گفتارها موید هم باشند.

رشیدیان با تاکید بر اثر گذاری تشویق در ظهور و بروز ارزش های انسانی ، تصریح کرد: زمانی که ارزش های انسانی و اسلامی به صورت هدفمند تحت ریزش قرار می گیرد باید در برخورد با عاملان آن از ابزارهای قانونی و قضایی استفاده شود.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد دستگاه های اجرایی استان در تحقق  اهداف ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار داشت: مکلف هستم تا رسیدن به نقطه ی رضایت مندی خداوند و کسانی که برای تحقق ارزش ها از جان و مال خود گذشتند بیش از پیش تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تحقق دولت الکترونیک در دستگاه های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها که یکی از اولویت های دولت یازدهم هم هست؛ می‌تواند به تحقق این موضوع و شفاف سازی فعالیت ها، کمک کند.

رشیدیان جامعه ی ایرانی را خوب توصیف کرد و ادامه داد: شاهد این مدعا حضور مردم در اقدامات خیر خواهانه و عام المنفعه مثل جشن عاطفه ها، کمک به نگهداری فرزندان معلول و .... است.

وی یادآور شد: مردم خراسان رضوی از پایبندی به ارزش‌های دینی توسط دولت 93 درصد احساس رضایت کردند که 17 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار خراسان رضوی گفت: علاوه بر این، مردم این استان از امنیت ایجادشده توسط دولت نیز 93 درصد احساس رضایت داشتند که این رقم  در مقایسه با میانگین کشوری، پنج درصد  بالاتر است.

انتهای پیام//ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.