داعش در اقدامی بی‌سابقه و عجیب گذرنامه ساکنان موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق، را از آنان می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ السومریه نیوز نوشت : منابع محلی استان نینوا با اشاره به این اقدام غیرعادی و دلایل ناشناختۀ آن، اعلام کردند داعش احتمالاً برای فراری دادن سرکرده‌ها و عناصر خود به این اقدام روی آورده‌است.

بر اساس این گزارش، داعش در برخی مساجد و مراکز موقت امنیتی گذرنامۀ صدها تن از اهالی موصل را مصادره کرده‌است.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که اخیراً مقاومت مسلحانۀ اهالی موصل علیه داعش افزایش یافته‌است.

به گزارش السومریه نیوز، منابع محلی استان نینوا چهارشنبه از یک روش تبلیغاتی داعش برای نشان دادن پایگاه مردمی خود در موصل خبر دادند.

براساس این گزارش، داعش با برگزاری مراسمی موسوم به «جشنواره‌های وفاداری» ساکنان موصل را مجبور کرده‌‌است وفاداری خود را به داعش نشان دهند.

داعش در این راستا، ساکنان موصل را مجبور کرد سلاح‌های بدون فشنگ را به دست گرفته و به نشانۀ وفاداری نسبت به داعش، به سمت پایگاه‌های این گروه در شهر موصل حرکت کنند.

منابع عراقی همچنین اعلام کردند داعش پس از تصویربرداری از این صحنه‌ها، سلاح‌های آنان را پس گرفته‌است.

این اقدامات داعش در حالی انجام می‌شود که عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگال داعش دهمین روز خود را می‌گذراند. گزارش‌ها حاکی است نیروهای مبارزه با تروریسمِ عراق به 2 کیلومتری شرق موصل رسیده‌اند.

عملیات آزادسازی شهر موصل از تاریخ 26 مهر با فرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز شد و ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‎های کُرد، از جهت‎های مختلف به سمت پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کردند.

طی روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از آزادسازی بیش از 80 روستا و شهر در حومۀ موصل منتشر شد و به گفتۀ ناظران، موفقیت‎ نیروهای عراقی فراتر از حد انتظار بوده‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار